سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بالاگرفتن اعتراضات در ایتالیا در پی افزایش تورم

منابع خبری از تورم در ایتالیا و تظاهرات کارگران این کشور علیه وضعیت اقتصادی خبر دادند.

کارگران ایتالیایی در بیش از ۲۰ شهر به دلیل تورم و وضعیت بد اقتصادی دست به تظاهرات زدند.

وبگاه مورنینگ استار در گزارشی نوشت اتحادیه کارگری شهروندان ایتالیایی را به تظاهراتی در رم، پایتخت ایتالیا دعوت کرد و هزاران نفر دست به تجمع زدند تا علیه تورم اعتراض کنند. تظاهرات ضد دولتی در شهر‌های «جنوا»، «تریست» و «کالیاری» نیز گزارش شده است.

کارگران ایتالیا به ارسال تسلیحات از این کشور به اوکراین و تحریم‌های علیه روسیه اعتراض دارند. ماه گذشته نیز اعتصابی سراسری در ایتالیا گزارش شد که در آن هم شهروندان شعار «اسلحه خود را کم کنید، دستمزد ما را افزایش دهید» سر می‌دادند.

کارشناسان اقتصاد نیز هشدار دادند که رکود اقتصادی می‌تواند در این کشور به سقوط دولت منجر شود.

همچنین «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا، با اعلام وضعیت اضطراری اقتصادی در این کشور، احتمال داد انتخابات سراسری سال آینده لغو شود. دراگی فردا در حالی به سخنرانی در سنای ایتالیا خواهد پرداخت که قانونگذاران این کشور از عدم بحث درباره مسائلی مانند تحریم‌های روسیه ناراضی هستند.

مورنینگ پست در انتهای این گزارش اعلام کرد که در حال حاضر تورم در ایتالیا سر به فلک کشیده و بیکاری و افزایش قیمت باعث اعتصاب شده است.

در حال حاضر که حمله روسیه به اوکراین وارد چهارمین ماه خود شده است، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و در واکنش به آن قطع گازرسانیِ روسیه به کشور‌های اتحادیه موجب تحولات اقتصادی و معیشتی در اغلب کشور‌ها شده است.

هفته گذشته شرکت «سنت پترزبورگ» روسیه اعلام کرد که میزان تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم را پس از آنکه شرکت «زیمنس انرژی»، تامین کننده آلمانی تجهیزات نتوانست دستگاه‌های تلمبه گاز را به موقع به ایستگاه کمپرسور آن بازگرداند، کاهش می‌دهد.

همچنین کاهش ذخیره، که بیشتر وقت‌ها در اوج فصل زمستان گزارش می‌شود، هم به دلیل قطع تامین گاز شرکت بزرگ انرژی روسیه گازپروم، برای مشتریان در ایتالیا، آلمان، فرانسه و اتریش رخ داده است.

میزان گازی که روسیه به دیگر بخش‌های اروپا از طریق خط لوله نورد استریم تحویل داده می‌شود، برابر گزارش‌ها تا ۶۰ درصد در این هفته کاهش یافت که سبب افزایش قیمت‌ها شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
آقا چرا دری وری مینویسید کدوم تورم؟ اینایی که میبینید اومدن بیرون هر روز کارشون همینه از روی شکم سیریو تفریح میان هر از گاهی اعتراض میکنن بعد از اعتراض هم میرن سلامتی همدیگه آبجو میزنن و کلی هم شادن