سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برق واحد‌های تولیدکننده کالا‌های اساسی در قزوین قطع نمی‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: برق واحد‌های تولیدکننده کالا‌های اساسی در قزوین در طرح مدیریت مصرف انرژی طی تابستان قطع نمی‌شود و این واحد‌ها از این موضوع مستثنی هستند.

عزیزالله افضلی در نشست مشترک کارگروه ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین، گفت:به منظور استمرار تولید کالا‌های اساسی و پرمصرف، فهرست واحد‌های تولیدکننده این نوع محصولات در استان قزوین تهیه و مقرر شد آن‌ها از فهرست واحد‌هایی که برقشان در طرح مدیریت مصرف انرژی قطع می‌شود، حذف شوند.

 مسایل و مشکلات تولیدکنندگان نان صنعتی در استان مورد شناسایی قرار گرفت که افزایش هزینه‌های تولید از جمله آن‌ها است.

در راستای حمایت از واحد‌های تولیدکننده نان صنعتی، ممنوعیت عرضه نان بدون کد بهداشتی و سهمیه‌ای در واحد‌های صنفی به اتاق اصناف شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

در نشست‌های قبلی کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین مصوب شد از عرضه نان یارانه‌ای به شکل بسته بندی شده در فروشگاه‌ها که باعث کمبود نان در نانوایی‌ها و ایجاد صف می‌شد جلوگیری شود که بر اجرای این مصوبه نظارت خواهد شد و متخلفان به تعزیرات معرفی می‌شوند.

 با پنج واحد تولید نان صنعتی در استان قزوین که دارای پروانه ساخت و نظارت بهداشتی هستند برای توزیع نان لواش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها هماهنگ شده است.

 افزایش قیمت آرد دریافتی از شرکت غله و خدمات بازرگانی، نداشتن قدرت رقابت به دلیل عرضه نان توسط نانوایی‌های دارای سهمیه آرد یارانه نوع یک و دو، کاهش ۷۰ درصدی پخت نان نسبت به قبل از اصلاح قیمت آرد و افزایش هزینه‌های تولید از جمله دستمزد و حامل‌های انرژی از جمله این مشکلات است.

 باید تولیدکنندگان نان صنعتی را به فروش نان در واحد‌های صنعتی و صنفی سوق بدهیم تا دچار ضرر و زیان نشوند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تامین و عرضه روغن موتور خودرو در واحد‌های خرد، گفت: با تامین کنندگان روغن موتور خودرو در حال تعامل و رایزنی برای تامین روغن مورد نیاز برحسب تقاضا در استان هستیم.

 در حوزه ساماندهی نرخ گذاری شیرینی در استان قزوین نیز باید ورود پیدا کنیم که این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه، سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی در خصوص خرید تضمینی گندم و توزیع اقلام اساسی و وضعیت بازار کالا‌های اساسی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارشی درباره نصب برچسب نظارت مردمی در واحد‌های صنفی استان با هدف پیشگیری از تخلفات صنفی ارایه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.