سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا برای تامین انرژی دست به دامن ذخیره گاز زمستانی خود شد

کشور‌های اتحادیه اروپا ناچار شدند از ذخیره گاز زمستانی خود استفاده کنند.

کشور‌های اتحادیه در حال تجربه نخستین کاهش در میزان ذخیره خود از زمانی هستند که به طور فعالانه، ذخیره سازی انرژی برای استفاده بعدی را آغاز کردند.

به گزارش آرتی، برابر تازه‌ترین داده‌ها از موسسه «زیرساخت گاز اروپا» که بلومبرگ آن را نقل کرده است، میزان ذخیره گاز اتحادیه اروپا این هفته نخستین بار در دو ماه گذشته کاهش یافت.

این کاهش، که به عنوان نشانه‌ای از بحران اقتصادی در حال عمیق شدن در اروپا، تلقی می‌شود، سبب شد تا قیمت داد و ستد‌های آینده سوخت، بالاترین افزایش هفتگی خود را از اواخر فوریه داشته باشد.

وارن پترسون، رئیس راهبرد فرآورده‌های اصلی برای گروه آی ان جی، به این رسانه خبری گفت: روشن است که این کاهش میزان ذخیره نباید در فصل تزریق به ذخایر رخ دهد. این وضع برای بازار بی ثبات کننده خواهد بود و احتمال دارد که سبب پشتیبانی از قیمت‌های فزاینده نفت و فرآورده‌های نفتی شود. 

کاهش ذخیره، که بیشتر وقت‌ها در اوج فصل زمستان رخ می‌دهد، در میانه قطع تامین گاز برای مشتریان در ایتالیا، آلمان، فرانسه و اتریش که دو روز پیش، گازپروم شرکت بزرگ انرژی روسیه اعلام کرد، رخ داده است.

در روز سه شنبه، شرکت «سنت پترزبورگ» روسیه اعلام کرد که میزان تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم را پس از آنکه شرکت «زیمنس انرژی»، تامین کننده آلمانی تجهیزات نتوانست دستگاه‌های تلمبه گاز را به موقع به ایستگاه کمپرسور آن بازگرداند، کاهش می‌دهد.

این شرکت روس همچنین میزان تامین گاز تحویلی به فنلاند، لهستان، بلغارستان، اورستد دانمارک، شرکت گازترا هلند، و شرکت بزرگ شل برای قرارداد‌های آلمانی اش را کاهش داد. اقدام شرکت یاد شده به علت خودداری آن‌ها از عمل به پیشنهاد مسکو به پرداخت بهای گاز به روبل در واکنش به تحریم‌های فراگیری که بسیاری از کشور‌های غربی و دیگر کشور‌ها ضد روسیه به اجرا گذاشتند، صورت گرفت.

میزان گازی که روسیه به دیگر بخش‌های اروپا از طریق خط لوله نورد استریم تحویل داده می‌شود، برابر گزارش‌ها تا ۶۰ درصد در این هفته کاهش یافت که سبب افزایش قیمت‌ها شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
جالبه تمام نخبه ها دارن میرن بلوک غرب
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
زمستان چه خاکی بر سر می کنید؟
لعنتی ها یک کمی شما هم طعم تلخ تحریم را بچشید. چهل سال است ایران را در تحریم نگه داشتید
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
زنده باد شرق ، زنده باد آسیا قدرتمند ، زند باد روسیه ، زنده باد چین ، زنده باد ایران عزیز ، زنده باد اسلام حقیقی ، زنده باد زنده باد
مرگ بر جهانخواران جانی ، برده داران و برده کنندگان غرب که تمام وجودشان بسته به چاه های نفت و گاز شرق است ، امید وارم زمستان سختی در راه باشد
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
برید بمیرید بریتانیای لعنتی و رم لعنتی. این همه شما در تاریخ جولان میدادید حالا خاک تو سرتون شده.
به زودی امریکا هم به حقارت و پستی دچار میشه
زنده باد جبهه مقاومت