سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندر چارک همچنان می‌لرزد؛مردم از مسئولان تقاضای کمک دارند

مردم زلزله زده بندر چارک از روند امداد رسانی و بی توجهی مسئولان گلایه مندند.

مسئولان می‌گویند زمین لرزه ۵.۲ ریشتری چهارشنبه هفته گذشته در بندر چارک خسارت چندانی به منازل مسکونی این منطقه وارد نکرده و بیشتر ترس و وحشت از زلزله و پس لرزه‌های متوالی سبب نارضایتی مردم شده است.

اما شواهد و صحبت‌های ساکنان این منطقه نشان می‌دهد که میزان خسارت به خانه‌های مسکونی به ویژه منازل قدیمی بیشتر از گفته مسئولان (جزئی) است و مردم حق دارند با وجود زلزله و پس لرزه‌های متعدد دل و جرات ماندن در خانه هایشان را نداشته باشند.

با وجود گذشت ۵ روز از وقوع زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در بندر چارک، اما هنوز مسئولان آمار دقیقی از میزان خسارت به خانه‌های مردم اعلام نکرده اند و معلوم نیست در این حادثه چند خانه و به چه میزان آسیب دیده است.

بسیاری از مردم از همان روز اول وقوع زلزله خواستار دریافت چادر بودند، اما مسئولان مدیریت بحران استان اعلام کردند که نیازی به توزیع چادر نیست و چادر زمانی توزیع می‌شود که منزل مسکونی آسیب زیادی دیده باشد و قابل سکونت نباشد.

پاسخ مسئولان و گرمای شدید هوا در غرب هرمزگان سبب شد تا مردم به زندگی در چادر زیاد دل خوش نکنند.

اما وقوع زلزله‌های بالای ۴ ریشتر و پس لرزه‌های متوالی زیر ۴ ریشتر پس از وقوع زلزله اصلی اکنون آرامش را از مردم منطقه گرفته و روح و روان آن‌ها را بهم ریخته است.

مردم از بی توجهی مسئولان گلایه‌مندند و دریافت چادر را حداقل حق خود می‌دانند.

مردم می‌گویند از ترس زلزله روز و شب خود را در بیرون از منزل و در گرمای شدید هوا سپری می‌کنند و تحمل این شرایط برای بچه‌ها و افراد سالخورده و مریض بسیار سخت و دشوار است.

دیشب و پس از وقوع دو زلزله ۴.۷ و ۴.۵ ریشتری که حوالی ساعت ۲۱ رخ داد، ترس و وحشت و نگرانی مردم بیشتر هم شد و بالاخره مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استان اعلام کرد که در هر محله کمپ اضطراری برپا خواهد شد تا مردم در این کمپ‌ها اسکان پیدا کنند.

کمپ هایی که البته باید به درستی تجهیز شوند تا مردم بتوانند در آن ها زندگی کنند.

فواد مرادزاده فرماندار شهرستان بندرلنگه نیز در گفتگو با رسانه‌ها گفت:محموله چادر بنا بر پیگیری‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان و پیرو تماس تلفنی نماینده مردم با رئیس جمعیت هلال احمر کشور به چارک ارسال شده است و به زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

او گفت: به منظور آرامش بخشی به مردم بخصوص کودکان و بانوان، دیشب ۴۰ چادر بزرگ با کولر به همت آموزش و پرورش، دفتر امام جمعه و همکاری مردم این منطقه برپا شد.

به هر حال وقوع زلزله و پس لرزه‌های متوالی در منطقه چارک احتمالا طی روز‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت و حضور پررنگ‌تر مسئولان شهرستانی و استانی و ارائه کمک‌های امدادی لازم به مردم می‌تواند به آرامش آن‌ها و گذر از روزهای سخت و پر استرس کمک کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
اگه زن و بچه های خودشون هم بودن، همینطور رفتار میکردن؟
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
امیدی به این مسئولان نیست
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
اگه همین زلزله هایی که هرمزگان میاد، تهران بیاد کل اخبار صداوسیما میشه زلزله ولی هرمزگان رو کسی خیلی بهش اهمیت نمیده
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
کسی به فکر مردم نیست