سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بزرگ‌ترین طرح آبرسانی روستایی ایران/ آبرسانی به ۱۷۵۱ روستای محروم سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۳ طرح بزرگ و بی‌نظیر برای آبرسانی به بیش از ۲۸۸۰ روستای سیستان و بلوچستان در دست اجراست.

علیرضا قاسمی در جریان سفر به خاش و بازدید از پروژه‌های آبرسانی به اجرای سه طرح بزرگ آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در تاریخ انقلاب با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار، برای آبرسانی به یک هزار و 751 روستای سیستان و بلوچستان در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان  گفت: 25 درصد اعتبارات این طرح در کشور به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد،  قرارگاه کشوری امام حسن مجتبی(ع) سپاه و در استان قرارگاه قدس جنوب شرق نیرو زمینی سپاه مجری این پروژه در قالب طرح محرومیت‌زدایی هستند.

او گفت: عملیات اجرایی 400 روستا در قالب این طرح در حال انجام است که به زودی به بالغ بر 700 روستا افزایش می‌یابد و  همچنین با تلاش و پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان و عنایت ویژه وزارت نیرو مقرر شد پروژه آبرسانی به 632 روستا به طرح‌های ملی اضافه شود که حدود یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار به این مهم اختصاص دارد.

قاسمی گفت:آبرسانی 500 روستا نیز سهمیه استان در حوزه مشارکت خیران است  و بر این اساس، با اجرای این سه طرح آبرسانی به دو هزار و 883 روستا در یک برنامه زمان‌بندی شده تا پایان دولت در دست اجرا قرار دارد.

او ضمن تقدیر از حمایت جدی استاندار، نمایندگان و سایر مسئولان امر جهت اجرای پروژه‌های آبی استان گفت: طبق عنایت مقامات استانی و کشوری آب به موضوع اول استان تبدیل شده، اما اعتقاد دارم فرهنگ‌سازی در این حوزه موضوع پراهمیتی است که باید ویژه به آن پرداخت.‌

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  به اهمیت ویژه آب در استان خشک و پهناور سیستان و بلوچستان،  گفت:با توجه به کاهش 92 درصدی بارش‌ها در سال زراعی جاری با شدت خشکسالی در تمام نقاط استان مواجه هستیم.

قاسمی  گفت: به واسطه اقدامات صورت گرفته امسال اولین سالی است که در زاهدان قطع آب گزاش نشده و در تلاشیم شرایط در ادامه و در دیگر شهرها بر همین اساس پیش برود تا پیک تابستان را با کم‌ترین تنش پشت سر بگذاریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.