سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم رعایت انصاف و عدالت در حسابرسی های مالیاتی اصناف در جهرم

فرماندار ویژه جهرم گفت: امور مالیاتی جهرم از حداکثر اختیارات قانونی خود بهره برده و در حسابرسی رعایت انصاف و عدالت را به عنوان مبنای عمل خود قرار دهند.

مهدی شفیعیان در نشستی که پیرامون شفاف‌سازی نحوه محاسبه مالیات مشاغل با حضور مسئولان اداره امور مالیاتی، رؤسای صمت،اتاق اصناف و اتحادیه ها و جمعی از کسبه و بازاریان شریف در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه جهرم برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل کسبه و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و اثرگذاری این جامعه شریف در مدیریت بحران های گذشته به ویژه همراهی در مدیریت بیماری کرونا، گفت: با در نظر گرفتن رکود بازار و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان می‌طلبد بر مبنای عدالت، انصاف و در راستای رفع احساس تبعیض و بی عدالتی، مسئولین امور مالیاتی نسبت به محاسبه مالیات مشاغل عمل نموده و ضمن شفاف‌سازی با صبوری و سعه صدر، اقناع سازی عمومی را در دستور کار قرار دهند و با پاسخگویی نسبت به رفع ابهامات اقدام کنند.

او گفت: به همین منظور طی روزهای گذشته شاهد پیگیری های مکرر مسئولان در سطح ملی هستیم که از جمله می‌توان به دیدارهای رئیس اتاق اصناف ایران با معاون اول رئیس جمهور و رئیس دفتر ریاست جمهوری و همچنین نشست فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس اتاق اصناف کشور اشاره کرد که نشان از دغدغه مندی در خصوص وضعیت اصناف، کسبه و بازاریان است.

نماينده عالی دولت در شهرستان جهرم گفت: مالیات محاسبه و اعلام شده بر مبنای تبصره یکصد بوده و پذیرش آن به منزله تسویه حساب و نبود لزوم ارائه مدارک و مستندات در اظهارنامه است. 

شفیعیان گفت: در صورت اعتراض به مبلغ محاسبه شده طبق رایزنی‌ها، تا ۱۵ تیرماه فرصت تکمیل اظهارنامه در نظر گرفته شده و نیاز است مدارک مورد نیاز و مستندات به اداره امور مالیاتی جهت محاسبه مالیات و حسابرسی ارائه شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: از مسئولان و متولیان امر در اداره امور مالیاتی شهرستان انتظار دارم از حداکثر اختیارات قانونی خود بهره برده و در حسابرسی رعایت انصاف و عدالت را به عنوان مبنای عمل خود قرار دهند.

او گفت: از انعطاف ضریب های سود که توسط سازمان حمایت یا کمیسیون‌های نظارت بر مشاغل اعلام شده نیز استفاده و به منظور پاسخگویی مناسب، شفاف سازی و اقناع سازی در زمینه نحوه بررسی مدارک و مستندات و حسابرسی در محل اداره میز خدمت برگزار شود.

منبع: شبستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.