سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌ الله وحید خراسانی:

مسئولان حج با دقت و حوصله مشکلات حجاج را پیگیری کنند

آیت‌ الله وحید خراسانی خطاب به دست‌اندرکاران حج ابراهیمی گفت: از پاسخ و حل مشکلات حجاج خسته نشوید که کار شما همین است.

 این مرجع تقلید در دیدار اعضای بعثه گفت: این سفر یک سفر عادی نیست، سفر به خانه خدا است و زائران و مسافران این سفر، میهمانان خدا هستند.

او در ادامه با تاکید بر دقت در راهنمایی حجاج و بیان احکام حج گفت: سعی کنید با حوصله و دقت پاسخ مردم را بدهید، از پاسخ و حل مشکلات حجاج خسته نشوید که کار شما همین است.

آیت الله وحید خراسانی گفت:خطبه حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه که می‌فرمایند، خداوند سبحان از میان انسان‌ها، شنوندگانی را برگزید که دعوت او را برای حج اجابت کنند و کلماتش را تصدیق کنند ،لذا  شما به این سفر دعوت شده‌اید، به حجاج بگویید همت کنند و ثواب حج‌شان را به یکی از اهل بیت هدیه کنند، این اکسیر احمر است.

آیت الله وحید خراسانی گفت: با پای برهنه به زیارت بقیع بروید که آن‌جا عرش خداست، ملائکه آسمان بال‌هایشان را فرش قدم‌هایتان می‌کنند.

این مرجع تقلید همچنین همه حجاج را به کثرت دعا برای سلامتی و فرج امام زمان (عج) و رفع گرفتاری از تمامی مردم توصیه و گفت: به حجاج بگویید در این سفر، چه در مدینه، چه در خانه خدا و چه در صحرای عرفات، برای فرج و سلامتی امام زمان زیاد دعا کنند، شما و حجاج دیگر با دعای مستجاب و حج مقبول در صحت و سلامت بر می‌گردید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.