سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عطاری‌ها مجاز به نسخه پیچیدن برای درمان بیماران نیستند

رییس اداره نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: عطاری‌ها مجاز به ارائه مشاوره پزشکی نیستند و نباید در امور درمان دخالت کنند

غلامی  گفت: فروش دارو‌های گیاهی، شیمیایی و مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی، فرآورده‌های گیاهی و محصولات آرایشی و بهداشتی در عطاری‌ها ممنوع بوده و عرضه این اقلام بایستی در داروخانه‌های مجاز و زیر نظر داروساز صورت پذیرد.

او گفت: علاوه براین، عرضه و فروش دارو‌های گیاهی و شیمیایی، مکمل‌های تغذیه‌ای، محصولات آرایشی و بهداشتی، دارو‌های ترکیبی بی نام و نشان به هیچ عنوان در عطاری‌ها مجاز نیست.

او گفت: تبلیغات تحت عنوان دارو‌های ضد سرطان، ضد ام اس، فشار خون، چاقی و لاغری و مشابه در پشت شیشه‌های عطاری‌ها تخلف است.

 رییس اداره نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به نظارت بر فعالیت عطاری‌ها در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فعالیت عطاری‌ها توسط کارشناسان این معاونت بطور مستمر مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد و آموزش‌های لازم به متصدی عطاری در حین بازدید ارائه می‌شود، از هم استانی‌های گرامی درخواست می‌کنیم هنگام خرید از سلامت کالا و اصالت مجوز‌های بهداشتی آن اطمینان حاصل کنند و از خریدن محصولات فاقد پروانه ساخت و یا اقلام وارداتی فاقد برچسب اصالت کالا خودداری نمایند.

او گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۳ مورد بازدید از عطاری‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته که در این میان به ۷ واحد عطاری تذکر و ۱ واحد به تعزیرات معرفی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.