سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه ایمن آب ژاول در روستا‌های استان جایگزین گندزدایی گاز کلر شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: سامانه ایمن آب ژاول در روستا‌های استان جایگزین گندزدایی گاز کلر شد.

فرهاد بختیاری فر گفت: سال گذشته با انعقاد قرارداد‌های مرتبط، ۱۰۹ دستگاه سامانه ایمن آب ژاول در مجاورت مناطق مسکونی در سطح روستا‌های استان جایگزین سامانه‌های پرخطر گازی شد.

او گفت: در سال گذشته با انعقاد قراردادی، جایگزینی سامانه‌های پر خطر گازی یک تنی در تصفیه خانه‌های آب شهید بهشتی و اکباتان به طور کامل عملیاتی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در سال ۱۴۰۰ استفاده از پودر پرکلرین در سامانه مایعی سابق محدود شد، بر همین اساس بهره گیری از مایع آب ژاول در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه فروش و از رده خارج کردن ۷۰ عدد سیلندر گاز کلر نیز اجرایی شد.

بختیاری فر گفت: جایگزینی ۳۰۰ دستگاه سامانه پرخطرگازی و فرسوده مایعی با سامانه‌های ایمن آب ژاول نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.

او گفت: از آنجایی که سیاست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص سامانه‌های گندزدایی، سوق دادن شرکت‌های وابسته به سمت استفاده از تکنولوژی‌های ایمن است و استفاده از آب ژاول نیاز به رعایت الزامات ایمنی کمتری نسبت به گاز کلر دارد لذا استفاده از این تکنولوژی نوین در دستور کار شرکت‌ها است.

مدیر عامل آبفای استان همدان گفت: بکارگیری سامانه ایمن آب ژاول در مقایسه با گاز کلر ضمن حمل و نقل آسان، به صرفه بودن، بی خطر بودن، سلامت ماندن اپراتور‌ها و کاهش مخاطرات را به همراه دارد.

بختیاری فر گفت: آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم با مجوز مصرف خوراکی که گاهی به اشتباه با مایع سفید کننده یکسان در نظر گرفته می‌شود، دارای خاصیت ضدعفونی کننده بالایی بوده و در حذف برخی از آلاینده‌های شیمیایی موثر عمل می‌کند.

او گفت: آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم یک ترکیب ناپایدار از یون‌های سدیم و هیپوکلریت و خاصیت گندزدایی آب است که با اجرای طرح یادشده تمامی کپسول‌های گاز کلر مستقر در مخازن با سامانه نوین جایگزین می‌شوند.

برچسب ها: آبفا ، آب ژاول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.