سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفرخواست بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر هرمزگان صادر شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای اعضای بزرگترین باند خانوادگی سوداگران مرگ در جنوب کشور با قاچاق بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر خبر داد.

مجتبی قهرمانی گفت: این باند سازمان یافته که در نتیجه عملیات ضربتی و رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و منهدم شده به صورت مسلحانه و خانوادگی به سرکردگی چهار برادر اداره می‌شد و علاوه بر تعدادی از کشور‌های همسایه، در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و تهران نیز فعالیت می‌کرد.

او گفت: این باند قاچاق موادمخدر هزاران میلیارد تومان تراکنش مالی و صد‌ها حساب بانکی داشته اند و تمامی مبادلات مالی حاصل از اقدامات مجرمانه این افراد در زمینه حمل و نگهداری مواد مخدر از طریق کارت‌های بانکی اعضای خانواده آن‌ها انجام می‌شد.

به گفته رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گردش مالی این باند مواد مخدر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده، به دستور مقام قضایی با هدف ضربه به بنیه مالی و اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر، ۴۹ واحد مسکونی و تجاری آن‌ها پلمب گردید و دویست و پنجاه نفر شتر از آن‌ها نیز توقیف شده است.

قهرمانی گفت: همچنین ۱۵ کیلوگرم طلا از این سوداگران مرگ ضبط شده و مبلغ ۶ و نیم میلیارد تومان وجه نقد موجود در حساب‌های بانکی این افراد نیز توقیف شده است.

او گفت: باند مزبور بزرگ‌ترین باند مواد مخدر جنوب کشور در سالیان اخیر بوده است که به صورت بین المللی فعالیت نموده و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توانسته بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر را به کشور وارد نماید که از این میزان بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم از آن در قالب ۹ عملیات جداگانه کشف و ضبط شده است.

مجتبی قهرمانی گفت: اعضای این باند بین المللی، مواد مخدر را از یکی از کشور‌های همسایه خریداری نموده و آن‌ها را در قالب محموله متعدد از طریق دریا به وسیله لنج و قایق‌های تندرو به سواحل هرمزگان منتقل کرده و سپس در سراسر کشور توزیع می‌کردند.

برچسب ها: مواد مخدر ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
برای من خیلی بهد هست جون سواد ندارم سوال نگنید
ناشناس
۰۰:۴۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
منی دانم راجب چی صحبت میگنید