سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نمونه برداری و نظارت بر واردات نهاده‌های خوراک دام و طیور در بندرچابهار

رییس اداره دامپزشکی چابهار گفت: نمونه برداری و نظارت بر واردات نهاده‌های خوراک دام و طیور توسط سازمان دامپزشکی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور تشدید شده و با حساسیت لازم انجام می‌شود.

سیدمحمدامین حسینی  گفت: ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی جهت تولید خوراک دام و طیور و صدور مجوز ترخیص محموله های وارداتی نهاده های دامی جهت مصرف در مراکز پرورش و صدور مجوز برای ترانزیت فرآورده های خام دامی و نهاده های دامی از وظایف مهم سازمان دامپزشکی کشور است.

وی تشدید نظارت بر روند بهداشت و سلامت محموله های وارداتی نهاده های دامی را در شرایط اقتصادی کنونی کشور الزامی و از دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی مرتبط تقاضا کرد نسبت به رعایت تمامی مقررات و قوانین اهتمام ورزند.

رییس اداره دامپزشکی چابهار گفت: استفاده از غذای سالم و نقش اساسی سازمان دامپزشکی کشور در تضمین کیفیت غذای مصرفی دام اهمیت زیادی دارد و به طور غیر مستقیم به مصرف انسانی منتج می‌شود و  در همین راستا نظارت های سازمان دامپزشکی شامل بازرسی ارگانولپتیکی، نمونه برداری و انجام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و کیفی قبل از تخلیه محموله نهاده های دامی از کشتی صورت می‌گیرد.

وی می گوید: این روند نظارتی تا زمان بارگیری این محموله ها به کامیون های حمل نهاده‌ دامی و خروج از بندر توسط دامپزشکی مبدا بصورت شبانه‌روزی بوده و در مقصد نیز با نظارتهای حاکمیتی و بهداشتی دامپزشکی، تخلیه و وارد چرخه مصرف می‌شوند.

حسینی گفت: خوراک دام می تواند بهداشت دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و به این جهت خوراک سالم دام، تامین کننده بهداشت دام و غذای سالم بوده و در نهایت تضمین کننده سلامت انسان محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.