سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه شهروند سپاری شهرداری ملایر راه اندازی می‌شود

شهردار ملایر از راه اندازی سامانه اینترنتی شهروند سپاری با ارائه خدمات غیر حضوری خبر داد.

مجید فرجی گفت: استفاده از فناوری به روز با هدف توسعه عملکرد شهرداری، افزایش میزان رضایتمندی، شفاف‌سازی، کاهش تردد‌های درون شهری و جلوگیری از حس تبعیض سرلوحه کار شهرداری ملایر قرار گرفته است.

او گفت: شهرداری ملایر طی چند سال گذشته با تهیه و راه اندازی سامانه‌هایی از قبیل سامانه‌های «خدمات شهرسازی» و «درآمد» سعی کرده به این مهم دست پیدا کند.

شهردار ملایر گفت: داشتن اطلاعات الکترونیکی (دیتابیس) لازمه راه اندازی سیستم‌های الکترونیکی است و به همین منظور با یک شرکت ذیصلاح عقد قراردادی مبنی بر ممیزی املاک و همچنین تبدیل بایگانی سنتی به الکترونیک از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۶۰ درصد کار انجام شده است.

فرجی گفت: در سامانه اینترنتی شهروند سپاری که از طریق آن شهروندان می توانند  تمام و یا قسمتی از خدمات اداری را از طریق دفاتر و یا شخص مالک انجام دهند، در گام نخست سامانه‌ای برای پاسخگویی به استعلام‌های واجد شرایط از جمله استعلام ساختمان‌هایی که پایان کار آن‌ها به تازگی صادر شده، راه اندازی شده است.

او گفت: شهرداری در حال بررسی و تهیه زیر سیستم جدید برای صدور پروانه ساختمانی و پایان کار است که طبیعتاً راه‌اندازی این خدمات الکترونیکی با توجه به تنوع حساسیت و حجم خدمات نیازمند پیمایش، فرآیند‌های گام به گام بوده و راه اندازی کامل آن ممکن است از چند ماه تا چند سال طول بکشد و البته برای پیشرفت و توسعه کاری راهی جز تغییر نداریم.

شهردار ملایر گفت: در ابتدا با مشکلاتی از جمله عدم وجود زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مقاومت عوامل و نیرو‌ها در برابر تغییرات، دانش فناوری شهروندان و میزان مشارکت و همکاری آنان، روبرو خواهیم بود و با تمام این تفاصیل، روند کار به خوبی در حال انجام است که پس از آموزش پرسنل و تکمیل زیرساخت‌ها، آموزش شهروندان را هم از روش‌های مختلف در دستور کار قرار خواهیم داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.