سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۱۱۶ میلیون دلار کالا از مرز رسمی خسروی

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت : ۱۱۶ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۰۳ دلار کالا در ۲ ماه از مرز رسمی خسروی به عراق صادر شده است.

بختیار رحمانی پور گفت : ارزش وزنی کالا‌های صادر شده از مرز رسمی خسروی به عراق ۲۹۸ هزار ۷۴۰ تن بوده است.

به گفته ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه میزان صادرات کالا در دو ماهه اول امسال از نظر وزنی ۵۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۳ درصد رشد داشته است، عمده کالا‌های صادر شده از مرز رسمی خسروی را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک و سنگ‌های ساختمانی عنوان کرد.

ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم در این ایام وقفه‌ای در صادرات کالا صورت نگیرد و همزمان کار صادرات و تردد زوار انجام شود.

مرز رسمی خسروی در قصرشیرین از مرز‌های مهم و راهبردی کشور است که از دیرباز محل مراودات تجاری و تردد زوار برای زیارت عتبات عالیات بوده است.

استان کرمانشاه همواره مفتخر به میزبانی زوار بوده و امیدواریم در اربعین امسال و بازگشایی این مرز مهم زائران عتبات عالیات در سایه تامین زیرساخت‌های این مرز سفری خوب را تجربه کنند.

استان کرمانشاه با داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز زمینی با کشور عراق از شرایط خاص و ویژه‌ای برای افزایش مبادلات تجاری به کشور عراق برخوردار است که گمرک آمادگی استفاده لازم از این ظرفیت را دارد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.