سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه مهارت‌های فرزندپروری در مراکز جامع خدمات سلامت خراسان شمالی

مدیرگروه سلامت معاونت بهداشت علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مراکز جامع سلامت شهری مهارت‌های فرزندپروری را برای والدین به صورت رایگان برگزار می‌کند.

 زهرا یوسف نژاد گفت: برای رشد کودکان، ما به یک نظام انضباطی نیاز داریم که بتوانیم قاطعانه به کار ببریم، با این کار به فرزندانمان می‌آموزیم مسئولیت رفتار‌های خود و پیامد آن‌ها را بپذیند، به نیاز‌ها و عقاید دیگران توجه کنند و یاد بگیرند رفتار‌ها و هیجان‌های خودشان را کنترل کنند.

او گفت: پیش از این که روش قاطعانه انضباط موثر واقع شود، باید محیطی امن و خوشایند را برای رشد و شکوفایی کودک فراهم کنیم، مکانی دور از خطر و همراه با رسیدگی و نظارت ما، یعنی اینکه بدانیم او کجاست، چه می‌کند و در کنار چه کسی است. در عین حال این محیط باید برای کودک جالب و آموزنده هم باشد و به تعامل او برای ارتباط با دیگران پاسخ مناسب بدهد.

مدیرگروه سلامت روان اجتماعی اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگر انتظار ما از فرزندمان غیر واقع‌بینانه یا زیادتر از توان او باشد او را در معرض آسیب و آزار قرار می‌دهیم و اگر انتظار ناچیزی داشته باشیم در واقع از او غفلت می‌کنیم.

یوسف‌نژاد گفت: در همین راستا مراکز جامع سلامت شهری زیر مجموعه دانشگاه و تحت نظارت معاونت بهداشتی، آموزش فرزند پروری ویژه والدینی که فرزند ۲ تا ۱۲ سال، همچنین فرزندان ۱۲ تا ۱۷ سال دارند را به صورت رایگان توسط روانشناسان مجرب به صورت انفرادی و گروهی برگزار می‌کند، بنابراین والدین برای دریافت این آموزش‌ها، بهتر است به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه و این دوره‌ها را بگذرانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.