سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد کریم عزیزی:

وزارت آموزش و پرورش شرایط استخدام معلمان خرید خدمت را فراهم کند

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها به شرایط بد اقتصادی معلمان خرید خدمت گفت: درخواست ما از وزارت آموزش و پرورش این است که در سریع‌ترین زمان نسبت به استخدام معلمان خرید خدمت اقدام کند.

محمد کریم عزیزی گفت: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ جمعیت روستایی دومین استان پرجمعیت کشور است سیستان و بلوچستان در جنوب کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که یکی از مشکلات اساسی آن در حوزه آموزش و پروش می باشد.

وی گفت : معلمان خرید خدمت شرایط شغلی و اقتصادی مناسبی ندارند به طوری که این نیروها 8 سال در بدترین شرایط آب و هوایی و در شرایط سخت کرونایی با کمترین حقوق و دستمزد در خط مقدم تعلیم و تربیت مشغول به فعالیت بوده اند.

 نماینده استان سیستان و بلوچستان و عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها  گفت: استان سیستان و بلوچستان 4200 نفر نیروی خرید خدماتی دارد ، اظهار داشت: از این تعداد 2200 نفر در جنوب استان هستند و استان سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد نیروهای خرید خدمت در کشور را دارد و بلاتکلیفی این معلمان می‌تواند موجب بی‌انگیزگی و آسیب به نظام آموزشی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها خطاب به وزیر آموزش و پروش گفت : وزیر آموزش و پروش یک روز خودش را جای معلمان خرید خدمت مشغول در سیستان و بلوچستان بگذارد تا ببیند وضعیت کاری و اقتصادی این معلمان چگونه است ، وضعیتی که شامل همه معلمان خرید خدمت است و در این شرایط سخت اقتصادی به سختی می‌توانند زندگی خود را بگذرانند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای  عالی استان‌ها بیان کرد : وزارت آموزش و پرورش باید در سریع ترین زمان ممکن وضعیت این معلمان را تعیین تکلیف کند و از آنجایی که با کمبود نیرو مواجه است باید یک ساختار استخدامی مطلوب برای این قشر زحمت کش فراهم کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.