سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد حوزه و دانشگاه:

نماز، اخلاق رذیله انسان را از بین می‌برد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: وقتی انسان مقابل خداوند برای نماز می‌ایستد اخلاق رذیله انسانی از بین می رود.

حجت الاسلام احمد احمدی در هشتمین همایش گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور با موضوع و محوریت جایگاه نماز در ارتقای سلامت معنوی جامعه پزشکی که  در صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد،گفت: سلامت نفس از جمله موضوعاتی است که در کنار سلامت جسم همواره مورد تاکید است، اگر انسان می‌خواهد به سلامت اصلی که همان سلامت روح است برسد باید علاوه بر تزکیه نفس با بهره گیری از قرائت قرآن و اقامه نماز به این امر مهم اهتمام داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه می گوید : عمده تلاش ما باید ارتقای سلامت معنوی و سلامت نفسانی باشد چرا که  جسم بعد از مرگ از بین می‌رود، اما روح انسان در پرتو سلامت نفس همواره زنده بوده و اگر به دنبال روح سالم هستیم باید از آموزه‌های دینی بهره ببریم.

احمدی گفت: کسانی که ایمان دارند همواره در زندگی خود آرامش دارند و این همان نفس مطمئن است، یاد خدا باعث آرامش و اطمینان قلب می‌شود و وقتی انسان مقابل خداوند برای نماز می‌ایستد اخلاق رذیله انسانی از بین رفته و یک روح سالم و سراسر آرامش را خواهد داشت.

او می گوید:کسانی نماز می‌خوانند از رذائل اخلاقی فاصله می‌گیرند و رابطه شان با خداوند برجسته‌تر می‌شود، چرا که  نماز انسان را از فحشا و منکر دور کرده و اثرات نماز در وجود انسان تا مدت‌ها باقی مانده و موجب می‌شود همواره ترک گناه داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.