سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب جمعه همدان:

دشمنان به دنبال بهانه جویی هستند

امام جمعه همدان گفت: تمام تعهدات برجام از طریق جمهوری اسلامی اجرا شده و شرایط نظارتی را فراهم کرده است، بنابراین دشمنان باید به این بهانه‌جویی‌ها پایان دهند.

حجت الاسلام شعبانی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته همدان گفت: تأمین امنیت غذایی که جزو مسائل مهم بین‌المللی است و گریبان‌گیر اکثر کشور‌های دنیاست، در ایران هم بدون حمایت از کشاورزان عزیز امکان‌پذیر نیست.

او گفت: در یک سوم مساحت ایران قابلیت انجام فعالیت کشاورزی وجود دارد، البته این ظرفیت هنوز به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است، در استان همدان نیز بیشترین سهم ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی است که به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد.

امام جمعه همدان گفت: توجه جدی به بخش کشاورزی به معنای ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار است، متأسفانه به علت عدم توجه کافی، از این فرصت بزرگ به طور کامل استفاده نکردیم.

او گفت: انتظار بر این است که برنامه‌ها بر اساس آسیب‌ها تدوین و اجرا شود، به عبارت دیگر مشکل وقتی برطرف می‌شود که برنامه اجرا شود و صرف داشتن برنامه موانع از سر راه برداشته نخواهد شد.

شعبانی گفت: راهکار‌ها و آسیب‌ها کاملا مشخص هستند، انتظار این است که مدیران و مسؤولان در مقام اجرا، قدرتمند عمل کنند.

او درباره اجاره بها نیز گفت: امروز وضعیت مستأجران در کشور بسیار سخت است و دلیل آن را دلالان می‌دانند، در حالی که دستور داده شده که ۲۵ درصد افزایش داشته باشند، اما مشکل حل نمی‌شود، چون پیگیری نمی‌شود.

شعبانی گفت: وقتی دستوری داده می‌شود، باید برای اجرای آن پیگیری شود، انتظار مردم این است که این موارد و مشکلات برطرف شود.

او گفت: وضعیت مستأجران بسیار ناراحت‌کننده است و باید دولت فکری به حال آن‌ها کند، البته صاحبخانه‌ها هم با تمام مشکلاتی که وجود دارد، باید رعایت کنند و امروز باید به همدیگر رحم کنیم.

امام جمعه همدان در ادامه به مذاکرات احیای برجام اشاره کرد و گفت: بیشترین و بالاترین همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رخ داده و فعالیت‌های هسته‌ای محدود شده است به طوری که هیچ کشوری به اندازه ما همکاری نداشته؛ چنان که دشمنان می‌دانند جمهوری اسلامی دنبال بمب اتمی نیست، اما با مدارک جعلی اتهام‌زنی می‌کنند.

شعبانی گفت: دشمنان باز هم اتهامات و تحریم‌های جدید را مطرح کردند و جالب اینکه خواهان بازگشت به برجام است، حالا سوال ما این است کدام برجام مد نظر شماست، آنچه ما عمل کردیم یا آنکه شما پشت کردید، در حالی به ما می‌گویند به برجام برگردید که آن‌ها تخلف کردند و متخلف باید به برجام برگردد.

او گفت: تمام تعهدات برجام توسط جمهوری اسلامی اجرا شده است و شرایط نظارتی را فراهم کرده است، بنابراین باید به این بهانه‌جویی‌ها پایان داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.