سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی:

آسفالت و بازگشایی راه‌ها مهمترین درخواست مردم روستایی جنوب بلوچستان است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: استانداردسازی، ساخت ابنیه فنی و پل بویژه آسفالت و بازگشایی راه‌ها مهمترین درخواست مردم روستایی جنوب بلوچستان بوده که نیاز است با تخصیص اعتبار مردم را خوشحال و از سوانح نجات داد.

معین الدین سعیدی در حاشیه سفر خداداد مقبلی معاون ساخت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور به جنوب سیستان و بلوچستان  گفت: در حوزه راه و شهرسازی تلاش‌های زیادی توسط مسوولان نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته و شاهد حضور میدانی و بازدید وزیر راه و شهرسازی، مسوولان استانی و کشوری بودیم و با قول‌هایی که داده اند امیدواریم با تحقق ۱۰۰ درصدی آنها بخشی از مشکلات حوزه راه مرتفع شود.

او  به سفر معاون ساخت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل کشور به جنوب بلوچستان گفت: در بخش‌های تلنگ، پلان، قصرقند، کنارک،دشتیاری، نیکشهر و چابهار بازدیدهایی از نزدیک داشتیم و مسائل و مشکلات بررسی و با اولویت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه بهسازی محور خروجی شهر نیکشهر به قصرقند، پروژه تعطیل شده و نیمه کاره محور تابکتل - هنزم به زیردان و شمیل، متسنگ به چانف، چاهان به زرآباد، و بسیاری از راه‌ها نیازمند تخصیص اعتبار و تسریع در اجراست.

او گفت:شاخص راه‌های روستایی، وضعیت نامطلوب جاده‌ای در شهرستان‌های حوزه انتخابیه چابهار و حوادث متعدد جاده‌ای در طی سال خواستار بازنگری در تخصیص اعتبارات برای این خطه از حوزه انتخابیه شد  و نظر به اهمیت استانداردسازی جاده‌های روستایی، عدم استانداردهای کافی، نبود پل و ابنیه فنی و وقوع تصادفات روزانه نیاز به توجه ویژه برای آسفالت راه‌ها است.

سعیدی تصریح کرد: با توجه به حجم پروژه‌ها و گستردگی آن نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی در زمینه اختصاص اعتبارات لازم و کافی مردم انتظار دارند چرا که استاندارد سازی و توجه به آسفالت راه‌ها می تواند نقش اساسی در مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته و هزینه های رفت و آمد و جابجایی کالا و مسافر کاهش پیدا کند.

او گفت:شرایط راه‌ها باید به نحوی مطلوب و مناسب پایه ریزی شوند تا روستاییان گرانقدر بتوانند تولیدات خود را با حداقل هزینه و زمان ممکن به بازار مصرف ارائه کنند.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر خداداد مقبلی معاونت ساخت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور مصوبات خوبی داشت که امیدواریم سریعا محقق و شاهد کاهش مشکلات مردم در حوزه راهها باشیم.

وی بازسازی سه دستگاه پل بخش تلنگ قصرقند، تحویل یکدستگاه بیل مکانیکی پیکوردار و یکدستگاه بولدوزر اجاره ای برای انجام پروژه مسیر کاجو - قصرقند با تامین مالی راهداری، انجام آسفالت ۶ کیلومتر راه روستای کهن، تخصیص اعتبار راه مواصلاتی داخلی روستای کالدان در سالجاری، تسطیح مسیر روستای دمپگ تا جغرانوارو، تامین قیر ۴۷ کیلومتر جاده‌های آنتنی پلان از محل طرح راه شریانی به فرعی، تامین اعتبار به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان راهداری جهت احداث محور لاتیدان به روستاهای بخش پلان، تامین اعتبار ۶ کیلومتر از مسیر رهگام ها به بسوت با مشارکت فرمانداری و عملیات شن ریزی مسیر فوق را از جمله قول‌ها و مصوبات این سفر عنوان کرد.

سعیدی از تلاش و زحمات خداداد مقبلی معاون ساخت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور و جلال الدین قادری مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان(ایرانشهر) تشکر و قدردانی کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.