سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی:

زمین مورد نیاز برای مسکن بیش از ۱۰۰ هزار نفر تامین شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر هیئت دولت به استان اصفهان ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای راه‌های استان در نظر گرفته شده و امیدوارم با این عدد پیش‌بینی شده بخش قابل توجهی از مشکلات استان حل شود.

رستم قاسمی گفت: منابع تخصیص یافته به راه‌های استان اصفهان منهای منابع مالی آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان است که از طریق منابع ملی و مشارکتی تامین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: استان اصفهان در مرکز کشور قرار دارد و شاه‌راه سایر استان‌ها به شمار می‌آید و به دلیل تعدد مسافر و تردد و توزیع بار این حجم از آزادراه را در خود جای داده است. بسیاری از آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان به دلیل عمر طولانی فرسوده شده‌اند و نیاز به بازسازی دارند.

به گفته او در استان اصفهان حدود ۴۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد این افراد پس از پالایش در طرح باقی خواهند ماند و نهضت ملی مسکن نیاز به یک اقدام جدی دارد. وقت زیادی برای تامین زمین مورد نیاز برای این طرح صرف شد و خوشبختانه طبق گزارشات ارائه داده شده زمین مورد نیاز برای تامین مسکن بیش از ۱۰۰ هزار نفر تامین شد و مابقی زمین‌ها نیز در حال بررسی است و امیدواریم که با اقدامات استاندار اصفهان زمین ۴ ساله طرح نهضت ملی مسکن تهیه خواهد شد.

قاسمی می گوید: اگرچه ما امروز بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن برای ساختن در حال اجرا داریم، اما این مقدار کافی نیست و بحث ساخت مسکن در شهرک‌های جدید نیاز به یک اقدام اساسی دارد.

وی گفت: مسیر راه‌آهن سریع‌السیر تهران، قم، اصفهان حدود ۲۵۰ کلیومتر است که تاکنون ۱۴۰ کیلومتر آن ساخته شده و شرکت پیمانکار چینی و قرارگاه خاتم الانبیا به شدت روی این پروژه در حال فعالیت هستند. شرکت چینی آمادگی این را دارند که بخش دوم این پروژه را بازگشایی کند و به دنبال تعیین تکلیف آن است و باید برای این پروژه عظیم در مروز کشور تصمیم جدی گرفته شود.

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.