سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانتری:

پیشرفت‌های کشور، برای نسل جوان معرفی و تبیین شود

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: علی‌رغم دشمنی‌های مخالفان انقلاب و نظام، کشور به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بی‌شماری داشته است که لازم است برای نسل جوان معرفی و تبیین شود.

حجت الاسلام کلانتری در دیدار با مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس گستر گفت: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهداء، دستاورد‌ها و پیشرفت‌های بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف عمرانی از جمله حمل و نقل و سدسازی در کشور بوجود آمده است.

او گفت: در جهان امروز موضوع حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای از بخش‌‏های زیربنایی اقتصاد هر جامعه محسوب می‌شود و برای دستیابی به اقتصادی پویا، داشتن سیستم‌های حمل و نقل کارآمد، ایمن و نوین اجتناب ناپذیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: موفقیت‌های راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی، در گرو سرمایه گذاری کلان در زیرساخت‌ها و تجهیزات حمل و نقل و نیز توسعه مهارت‌های مرتبط با حمل و نقل است که بحمدالله پیشرفت‌های خوبی در این زمینه تاکنون به دست آمده است و اِن شاءالله به همت مسئولان مردمی و انقلابی، توسعه و گسترش کمی و کیفی خواهد داشت.

او گفت: در حوزه سدسازی نیز پیشرفت‌های کشور نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. سد‌ها نقش ارزنده‌ای در تولید انرژی و نیز ذخیرۀ آب برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی ایفا می‌کنند و سرمایه‌ای برای تأمین آب و انرژی در جهان مدرن امروزی به‌شمار می‌روند. در حال حاضر ایران اسلامی جزء پنج کشور برتر دنیا در سدسازی به‌شمار می‌آید و این مایه افتخار و مباهات بسیار است.

تولیت حرم مطهر گفت: علی رغم دشمنی‌های مخالفان انقلاب و نظام، کشور به برکت انقلاب اسلامی، در زمینه‌های مختلف، پیشرفت‌های بزرگ و بی شماری داشته است که لازم است برای نسل جوان معرفی و تبیین شود. الحمدالله دشمنی‌ها عملا با شکست، مواجه شده اند. 

او گفت: در خصوص لحظه لحظه زندگی در پیشگاه خداوند مسئول هستیم و ذره ذره اعمال حساب می‌شود. برخی می‌گویند چندین سال نماز خواندیم انشاءلله قیامت نجات یابیم؛ به صرف نماز خوب کسی نجات پیدا نمی‌کند و سایر اعمال و رفتار هم سنجیده می‌شود. همین راه سازی، احداث سد و یا ساختمان سازی، که اگر قصوری در آن باشد، می‌تواند باعث بروز فاجعه‌ای بزرگ شود. همه‌ی اعمال در آخرت، سنجیده می‌شوند.

کلانتری با اشاره به آیه ۴۹ سوره مبارکه کهف ، گفت: همگان باید به این موضوع توجه داشته باشند که در روز قیامت هیچ کس بدون حساب و کتاب نیست و همه باید پاسخگوی اعمالشان باشند که امیدوارم هر یک از ما پرونده‌ای سراسر معنوی در روز قیامت داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.