مارک زاکربرگ و سایر مدیران متا مدتی است که اعلام کرده اند:" رقابت با TikTok اولویت اصلی آنها است. " به همین علت مدیران این شبکه اجتماعی در حال تغییراتی هستند تا بتوانند با تیک تاک رقابت کرده و رضایت کاربران را جلب کنند.
به گزارش سایت ورج؛ تام آلیسون، مدیر مسئول فیسبوک، توضیح داد: توسعه دهندگان طرحی را ارائه کردهاند که فیسبوک به یک موتور کشف تبدیل شود و کاربران پستهای بیشتری از دوستان و خانواده مشاهده کنند. این طرح همچنین صندوق ورودی مسنجر را به برنامه فیسبوک بازمیگرداند تا کاربران را تشویق کند، محتوای بیشتری به اشتراک بگذارند.
مدیران متا امیدوارند که با افزودن قابلیت ریلز به اینستاگرام، بیشتر جوانان را به سمت خود بکشانند در حالی که تیک تاک قبلا از قابلیت مذکور استفاده میکرد. افزون بر این برنامه ، اسنپ چت نیز برخی از قابلیتهای تیک تاک را کپی کرده و از آن برای جلب رضایت کاربران استفاده میکند.
سرمایه گذاران در توانایی این شبکه اجتماعی برای مقابله با چالشهای تجارت تبلیغات خود تردید دارند؛ و با توجه به این که قیمت سهام شرکت متا کاهش یافته، مدیران باید نشان دهد که با کمک تامین مالی متاورس میتوانند پیشرفت کرده و با تیکتاک به رقابت بپردازد. در ادامه به طرح تغییرات فیسبوک که برای رقابت با تیک تاک به کارمندان ارائه شده، میپردازیم.
براساس این طرح، شرکت متا بر روی ریلز که بسیاری از جوانان را به خود جذب میکند است کاربران با این قابلیت میتوانند ویدئوهای کوتاهی را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. همچنین فیسبوک در حال کار بر روی قرار دادن صندوق ورودی پیامرسان کاربر در سمت راست بالای برنامه است.
براساس گزارشها، متا متوجه شده که برای رقابت با TikTok، باید تجربه جادویی صفحه اصلی "TikTok For You" را تکرار کند. و قابلیت News Feed (فید اخبار)که در اوایل سال جاری از برنامه خود حذف کرد را مجددا اضافه کند. این خصوصیت یک فید اجتماعی است که به کاربران کمک میکند تا صفحات مورد علاقهشان را دنبال کرده و نکاتی را یاد بگیرند.. TikTok با حدس زدن آنچه دوست دارید بر اساس عادات پستهای مورد علاقه را نشان دهد.
بر اساس اعداد و ارقام، TikTok که متعلق به شرکت خصوصی فناوری چینی ByteDance است، ۳.۶ میلیارد بار دانلود شده است. بر اساس تخمینهای آن، در سال گذشته، دانلود TikTok بیست درصد بیشتر از Facebook و ۲۱ درصد بیشتر از Instagram بوده است.
در همین حال، فیسبوک همچنان میلیاردها دلار در هر سه ماه چاپ میکند و ماهانه ۲.۹۴ میلیارد کاربر دارد. اما براساس گزارشها این شبکه اجتماعی هنوز از تیک تاک عقب است. این شبکه اجتماعی برای اولین بار در پایان سال گذشته کاربران خود را از دست داد. اسناد همچنین نشان میدهد که پایگاه کاربران فیسبوک به طور پیوسته در حال پیر شدن است و کارمندان در مورد چگونگی اصلاح روند مطمئن نیستند.
آخرین تغییر اساسی در تجربه فید فیسبوک در سال ۲۰۱۸ بود که زاکربرگ گفت این شبکه اجتماعی تعاملات اجتماعی معنادار بین دوستان و خانواده را در اولویت قرار میدهد. فیسبوک در تلاش خود برای تعامل، مملو از برندهایی شده بود که سعی میکردند الگوریتم خود را شبیه سازی کنند. به گفته مدیر عامل این شرکت، تغییرات برای جلب رضایت کاربران فیسبوک بود.
او میگوید: «آنچه که ما واقعاً مییابیم این است که مردم میخواهند از طریق محتوا با هم ارتباط برقرار کنند. بنابراین، بسیاری از مواردی که ما با فیسبوک میرویم، سعی میکنند بهترین محتوایی را برای شما به ارمغان بیاورند که واقعاً علایق شما را برآورده میکند، اما پس از آن اشتراکگذاری آن و بحث و گفتگو و ارتباط با افراد دیگر در شبکهتان را بسیار آسان میکند. که. ” آلیسون به تیمهای محصول خود دستور داده است که کاربران را وادار کند تا در مورد حلقههایی که در فیسبوک میبینند به یکدیگر پیام دهند، نه اینکه اجازه دهند پستها منجر به گفتگو در برنامههای دیگر شود.
بیشتر بخوانید