سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مشاوران کلانتری‌ها در ایجاد نظم بسیار ارزنده است

جانشین فرماندهی انتظامی ایلام گفت: نقش خدمات مشاوره‌ای پلیس در کلانتری‌ها در ایجاد نظم و امنیت عمومی و در نتیجه کاهش وقوع جرم در جامعه بسیار مهم است.

به گفته سرهنگ حسین نجفی : مراکز مشاوره و مددکاری، از ارکان مهم ماموریتی پلیس است و پرونده‌هایی که عمدتاً موضوع اختلافی دارند به این قسمت ارجاع داده می‌شوند.

او می گوید:رسیدگی به جزئیات پرونده ‎ها در کلانتری‌ها صورت می‌گیرد که با بهره گیری از مشاور و مددکار اجتماعی ارجاع پرونده به سایر دوایر کلانتری و دستگاه قضایی نیز کاهش می‌یابد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت:حضور کارشناسان پلیس در مدارس، تشکیل شورای معتمد پلیس در سطح محلات، مساجد و اصناف علاوه بر حل مشکلات به افزایش آگاهی آنان از آسیب‌های اجتماعی روز و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک بسیاری خواهد کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح استان ۱۶کلانتری دارای واحد مشاوره فعال می‌باشند، گفت: می‌طلبد هر چه سریعتر ادراه مشاوره و مددکاری معاونت فرهنگی اجتماعی تعداد ۳ کلانتری فاقد مددکار در سطح استان را فعال تا شهروندان بتوانند از خدمات ارزنده این مشاوران بهره‌مند شوند.

سرهنگ نجفی با تاکید بر اینکه مهمترین هدف دایره مشاوره و مددکاری پلیس کاهش پرونده‌های ارجاعی به دادگستری و حل و فصل اختلافات خصوصاً اختلافات خانوادگی می‌باشد، گفت:مشاوران بایستی ایده‌های نو و خلاق بیافرینند و انتظار داریم که آمار مصالحه پرونده‌های صلح و سازش در سطح استان به بالای ۸۵درصد برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.