سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گذشت اولیای دم نهاوندی از قصاص قاتل

اولیای دم نهاوندی از قصاص قاتل پس از سال‌ها در آستانه‌ی اجرای حکم گذشت کردند.

مدیر موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند گفت: چند سال قبل در یکی از روستا‌های نهاوند اختلاف و درگیری بین دو نفر رخ می‌دهد که منجر به قتل یکی از طرفین می‌شود و این حادثه باعث ایجاد اختلافات و نزاع عمیقی بین طایفه‌ی قاتل و مقتول شد.
با تلاش عوامل موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند، ستاد صبر و شورا‌های حل اختلاف نهاوند خانواده مقتول با بخشش قاتل پس از مدت‌ها به او زندگی دوباره بخشیدند.

محسن مولوی گفت: با معرفی و دستگیری قاتل و مراحل قانونی، قاتل به قصاص محکوم شد و اولیای دم با درخواست و اصرار بر اجرای حکم قصاص تاکید داشتند.

او گفت: یکی از وظایف ذاتی موسسه داوری و شورای حل اختلاف و ستاد صبر، ایجاد صلح و سازش در پروندهاست وبر این اساس با ارجاع پرونده به این موسسه و شورای حل اختلاف و با هماهنگی و همکاری اعضای ستاد صبر، همیاران صلح استان، دادستان شهرستان و باهدف جلوگیری و گسترش درگیری، بین بزرگان و اعضای دو خانواده با برگزاری چندین جلسه سرانجام موفق به ایجاد صلح و سازش بین آن‌ها شدند.

مولوی گفت: همزمان با ایام میلاد با سعادت امام رضا (ع) در مراسمی با حضور دادستان، دادیار اجرای احکام، حاج عباس عربی سفیر صلح، ستاد صبر، ریش‌سفیدان و معتمدین، اولیای دم به حرمت حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) با بخشش قاتل پس از مدت‌ها زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.