سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت ۵۷۰ هکتار دانه روغنی "کاملیا" در لرستان

رییس جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: برای اولین بار ۵۷۰ هکتار دانه روغنی "کاملیا" در اراضی دیم این سطح کشت شده است.

 سید "عماد شاهرخی"رییس جهاد کشاورزی استان لرستان  در مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان تولیدکنندگان ملی و استانی بخش کشاورزی لرستان با بیان اینکه گیاه کاملینا برخلاف کلزا که باید در مزارع آبی کشت شود از قابلیت کشت در مزارع دیم استان برخوردار است افزود: این گیاه برخلاف کلزا که در زمان برداشت افت عملکرد دارد ریزش دانه ندارد و در برابر آفات و بیماری‌ها بسیار مقاوم است و آفت و بیماری‌ها رایج خسارت قابل توجهی بر روی آن ندارد.

او دوره رشد کوتاه را از مزایای کشت گیاه کاملینا عنوان کرد و اظهار داشت: دوره رشد و زمان کاشت تا برداشت این گیاه ۸۵ روزه است و این مهم موجب می‌شود کشاورزان در دوره کوتاه بتوانند محصول را برداشت و درآمد قابل توجهی کسب کنند.

به گفته رییس جهاد کشاورزی استان لرستان گیاه کاملینا از جمله گیاهان مقاوم به خشکی است و خشکسالی تاثیر زیادی در کشت و تولید آن ندارد.

شاهرخی با اشاره به اینکه امسال در هفته جهاد کشاورزی ۳۳ پروژه با اعتباری ۹۶ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد اظهار داشت: در این هفته ۶۰ هکتار از شبکه‌های گلخانه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد که ۵۵ هکتار آن در الیگودرز و در حوزه پرورش گل محمدی است.

او ادامه داد: در این هفته همچنین ۲ پروژه پرورش آبی به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این ۲ پروژه ۷۷ تن به ظرفیت پرورش ماهی استان افزوده می‌شود.
در این مراسم از پنج تولید کننده ملی و ۷۰تولید کننده استانی با حضور نماینده، ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استان تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
قاسم نادري حسين آبادي
۱۹:۱۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
سلام چطوری میشه بذر کاملیا تهیه کنیم