سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبودی ۶۲۰ هزار و ۸۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۶۲۰ هزار و ۸۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بهبود یافته‌اند.

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۱۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۹ هزار و ۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۷۳۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۸۶۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۳۸۹ هزار و ۸۵۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۱۷۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۲۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، هشت بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری هشت هزار و ۳۶ نفر است.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۰ هزار و ۸۲۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۸۹ هزار و ۵۴۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۹ هزار و ۸۲۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۶ هزار و ۴۷۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۲۴۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.