سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۲۴۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان به کشاورزان کردستانی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۴۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و باغدارانی که محصولشان از خشکسالی و سرمازدگی آسیب دیده پرداخت می‌شود.

پژمان باختر گفت: سال گذشته کشاورزان و باغداران به دلیل سرمازدگی و خشکسالی آسیب زیادی دیدند و با تمهیدات هیئت دولت و وزارات جهاد کشاورزی معوقات و تسهلات کشاورزان امهال شد.

او گفت: در این راستا ۱۷ هزار و ۳۹۶ پرونده تشکیل و جمعا ۱۷۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد و در سال جاری هشت هزار پرونده باقی مانده که با پیگیری‌های استان ۷۷ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده شده که در قالب امهال به کشاورزان پرداخت می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان می گوید: بخشیدگی اقساط دیرکرد و جرایم تسهیلات به تعویق افتاده به مدت سه سال تمدید می‌شود.

باختر گفت: در همین راستا ۲۴۲ میلیارد تومان دیگر تسهیلات ارزان قیمت برای کشاورزان آسیب دیده در نظر گرفته شده که با کمترین زمان پرداخت به صورت تقسیط پنج ساله و بهره ۴درصد در مناطق شهری و ۵درصد در مناطق روستایی پرداخت می‌شود و هیچ گونه چک برگشتی و یا اقساط معوقه مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد شد.

او گفت:نحوه تشکیل پرونده کشاورزان و بهره برداران در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها پس از بازدید کارشناسان از محل، لیستی تهیه می‌شود و جمع بندی نفرات مشمول تسهیلات به بانک‌های تجارت، رفاه، صادرات و کشاورزی و ملت معرفی می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.