سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام:

بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی ایلام آلوده به امراض هستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از پاکسازی پنجاه هزار هکتار از اراضی آلوده به امراض خبر داد.

احمدی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی استان آلوده به امراض هستند گفت: با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد موسوم به گروه‌های دوستدار طبیعت و اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان پنجاه هزار هکتار از اراضی آلوده پاکسازی شده است.

او گفت: در نهالستان سردسیری ایوانغرب بیش از ۱۶ میلیون اصله نهال تولید شده که علاوه بر ایلام، نهال بیش از ۱۱ استان دیگر را هم تا حدودی تأمین کرده است.

شعبانیان معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جریان سفر به بزرگترین نهالستان سردسیری غرب کشور در ایوانغرب گفت: بیماری زغالی، سوسک چوب خوار و لورانتوس بلای جان درختان کهنسال بلوط در عرصه‌های جنگلی زاگرس شده که با طرح‌های ابتکاری این سازمان قرار است با توسعه جنگلکاری در سطح وسیع هدف گزاری کرده تا در ده سال آینده در هر هکتار صد اصله نهال که به مرحله‌ای برسند که دیگر از امراض محفوظ باشند مستقر کنیم.

در سال‌های اخیر گرمای هوا، آتش سوزی، ریزگرد‌ها و... صدمات جبران ناپذیری را به حیات این جنگل‌ها در برخی مناطق وارد کرد، در حالی که درختان بلوط ایلام از قدیمی‌ترین گونه جنگل‌های کشور محسوب می‌شوند.

اما متاسفانه علاوه بر موارد گفته شده، شیوع آفات و بیماری‌ها در سطح جنگل‌های استان سبب شده که درختان بلوط از درون تهی شده و با یک تلنگر کوچک بشکنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.