سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای مقام آلمانی: روسیه با قطع گاز اروپا، به دنبال افزایش قیمت است

وزیر انرژی آلمان با اشاره به اقدام اخیر گازپروم روسیه مدعی شد مسکو به دنبال افزایش قیمت گاز است.

«روبرت هابک» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، با اشاره به تصمیم اخیر شرکت گازپروم روسیه برای قطع گاز اروپا، مدعی شد که این اقدام با هدف افزایش قیمت گاز انجام شده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، روبرت هابک با ادعای آنکه توجیه طرف روسی برای قطع جریان گاز یک بهانه است، مدعی شد: «این یک استراتژی برای ایجاد عدم اطمینان و افزایش قیمت است. می‌توانیم مقادیر لازم را از بازار تهیه کنیم، البته با قیمت‌های بالاتر.»

اتحادیه اروپا به شدت به واردات گاز از روسیه وابسته است، اما پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، به دنبال کاهش این وابستگی بوده است. در همین راستا پیش از این، سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت خود را با توقف واردات بخش اعظمی از نفت خام روسیه اعلام کردند.

همچنین هفته گذشته نشریه آلمانی «ولت ام سونتاگ» در گزارشی اعلام کرد تحریم روسیه علیه شرکت‌های آلمانی و همچنین به موجب آن جایگزین کردن انرژی وگاز برای آلمان در عرض یک سال، بیش از ۵ میلیارد یورو هزینه و ضرر خواهد داشت.

پیش از آن «کریستین کولمن» رئیس اتحادیه صنایع شیمیایی آلمان، در سخنانی از خسارت فراوانی گفته بود که ممکن است در صورت ممنوعیت واردات گاز روسیه به آلمان وارد شود. او در سخنانی اعلام کرده بود: درخواست تحریمی همه جانبه شامل گاز روسیه، غیر منطقی و وقیحانه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
7891
۲۳:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
نه این مربوط میشود به همان چهل ارابه تانکی که شما برای اکراین فرستادید.
7891
۱۸:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
المان یا دست از اکراین میکشد یا دست از دنیا و ما فیها. نسل نژاد ژرمن باقی میماند ولی بدون المان.