سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پویش کاغذ مهربانی در کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: پویش کاغذ مهربانی در قالب جمع آوری کتب درسی و دفاتر دانش آموزان همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز شده است.

طیب سالاروندیان گفت: این پویش با هدف صیانت از محیط زیست و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مدارس برگزار شده و نوعی تمرین دانش آموزان برای مشارکت در مدرسه سازی و تجهیز مدارس است.

او می گوید: قدم برداشتن در مسیر خیر و اهتمام به فرهنگ اقدام خیرخواهانه در میان دانش آموزان از دیگر اهداف این پویش می باشد و دانش آموزان در قالب این طرح می‌توانند دفاتر و کتب باطله خود را برای شرکت در این کار معنوی به مدیران مدارس تحویل دهند.

او گفت: با اجرای این طرح و گسترش آن در جامعه بازیافت کاغذ بطور جدی دنبال شده و می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند و علاوه بر این با اجرای مطلوب و درآمد حاصل از آن می‌توان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس را به صورت مناسب تجهیز کرد.

سالاروندیان گفت: جمع آوری کتب و دفاتر و دریافت مبلغ فروش از طریق مدرسه بدون مداخله وزارتخانه و استان‌ها انجام می‌شود و کل مبلغ حاصل از فروش کتب و دفاتر باید به مدرسه بازگردانده شود.

به گفته او این طرح تا ۳۰ شهریور در مدارس استان اجرا می‌شود و مدارس و حتی ادارات دولتی می‌توانند در این طرح خداپسندانه شرکت کنند و با همکاری یکدیگر گامی در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف کاغذ برداشته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.