سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت سازه‌های زیستگاه مصنوعی آبزیان در بندرلنگه

سازه‌های زیستگاه مصنوعی آبزیان در آب‌های بندرلنگه بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان استقرار یافت.

 استاندار هرمزگان گفت: در هرمزگان با وجود ۳۶ هزار صیاد سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع آبزیان صید می‌شود و رتبه اول صید کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

مهدی دوستی ساخت زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان را در راستای حفظ معیشت صیادان و همچنین تقویت و پایداری ذخایر استراتژیک آبزیان خلیج فارس دانست و گفت: این طرح در شهرستان‌های بندرلنگه، سیریک، جاسک و قشم بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان انجام می‌شود.

دوستی گفت: در بخش اول این طرح هزار و ۵۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در بندرلنگه ساخته و در آب‌های این شهرستان مستقر شده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان هم گفت: طرح حفاظت و توسعه زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان به منظور احیاء، ترمیم و حفاظت از زیستگاه‌ها و محیط‌های طبیعی و همچنین برداشت قانونمند و توسعه پایدار است.

عبدالرسول دریایی گفت: امکان صید مستمر از دریا، زمینه ساز اشتغالزایی، رونق صنایع جنبی، امکان تجدید نسل و بهره‌برداری مداوم و پایدار آبزیان، ثبات شغلی صیادان، بهبود زمینه‌های صادرات و ارزآوری آبزیان و بازسازی ذخایر آبزیان از مهمترین اهداف این طرح است.

او با اشاره به اینکه زیستگاه‌های طبیعی اکوسیستمی از اجتماعات زنده جانوری و گیاهی است و فعالیت و دستکاری انسان تغییرات اساسی و پایه‌ای بر روی عملکرد اکولوژیک آن داشته است؛ گفت: این زیستگاه‌ها در دریا به عنوان محل مناسبی برای انواع آبزیان مثل اسفنج ها، مرجان ها، شقایق و تپه‌های سنگی است که محیط مناسبی برای رشد و تغذیه آبزیان ایجاد می‌کنند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان بندرلنگه با بهره مندی از بیش از هزار فروند شناور صیادی و بیش از ۸۰ هزار تن صید سالانه توانسته ۲۹ درصد صید استان را به خود اختصاص دهد گفت: این شهرستان رتبه اول در ارزش صید و رتبه دوم در میزان صید استان را داراست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.