سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یامین‌پور:

مأموریت‌های حوزه جوانان از نوع ماموریت‌های ناظر بر نفوس است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: مأموریت‌های ما در حوزه جوانان از نوع ماموریت‌های هویت ساز و ناظر بر نفوس است اگر از این بخش هویت ساز و تربیتی و معنوی غفلت شود، جسم و کالبد هر چه که سرخوش باشد از آن افقی که برای آن ترسیم شده دور و غافل خواهد ماند.

وحید یامین پور در نشست هم اندیشی معاونین فرهنگی و امور جوانان سراسر کشور به میزبانی شهر شیراز، ضمن قدردانی از مدیر کل ورزش و جوانان فارس و معاون امور جوانان ایشان در برگزاری این اجلاس، گفت: خدا را شاکر هستیم که در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) این هم اندیشی و گردهمایی برگزار شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بخش زیادی از کشور و بسیاری از استان‌ها حوزه فرهنگی و امور جوانان همچنان در یک واحد تعریف شده و ماموریت‌ها مشترک است.

او، ضمن استقبال از همکاری و مشارکت این دو واحد در کنار یکدیگر، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ما گاهی از ماهیت حقیقی نظام و آرمان اصلی و اصیل نظام که در حقیقت نقطه عظیم انقلاب اسلامی بوده است غفلت می‌کنیم. این در حالیست که بخش زیادی از نظام بروکراتیک و اداری در نظام جمهوری اسلامی تعریف شده است که ماموریت آن‌ها تذکر مدام در خصوص دستیابی به اهداف و افق‌ها و تربیت نفوسی است که بتواند بار انقلاب اسلامی را به دوش بکشند.

این مقام مسئول گفت: در حقیقت نسبت این دو موضوع همچون نسبت جان و جسم و روح و کالبد است و اگر از این بخش هویت ساز و تربیتی و معنوی غفلت شود، این جسم و کالبد هر چه که سرخوش باشد از آن افقی که برای آن ترسیم شده دور و غافل خواهد ماند.

یامین پور گفت: مأموریت‌های ما در حوزه جوانان از نوع ماموریت‌های هویت ساز و ناظر بر نفوس است و افرادی که قرار است این اهداف را محقق کنند باید خودشان با این اوصاف تعریف و شناخته شده باشند تا بتوانند از عهده این امر تربیتی و الهام بخش برآیند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر افراد در این حوزه هم شعاع با افق انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی و امام راحل و هم نفس با شهداء و معلمین انقلاب اسلامی نباشد این ماموریت را ضایع کرده و به نوعی خیانت کرده اند.

او گفت: در این مسیر ما خودمان هدف هستیم و ابتدا باید خود را پرورش بدهیم و به مسیری که در آن در حال طی کردن می‌باشیم باورمند به این ماموریت تربیتی الهام بخش باشیم و تلاش کنیم از عهده آن برآییم.

یامین پور گفت: ما هم اکنون در حال گذراندن دورانی دشوار‌تر از دوران دهه شصت و بعد از آن هستیم، علت آن اینست که ما هیچ وقت در این شرایط بمباران همه جانبه دشمنان در حیطه هویتی نبودیم و موضوع تهاجم و شبیه خون فرهنگی را مقام معظم رهبری به درستی به آن اشاره کردند، اما این حوزه به صورت تصاعدی افزایش یافته است و هم اکنون در شرایطی هستیم که با فاصله سخت و دشوار فرهنگی و رسانه‌ای قرار گرفته ایم و جوانان ما در حال ترور روانی هستند که امید و هویت آن‌ها در حال آسیب است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر این پرسش مطرح شود که مسئولیت امور جوانان برعهده کیست و پاسخ اینست که به رسم ماموریت این وظیفه بر عهده ماست؛ انجام مأموریت‌های محوله در حوزه جوانان بر عهده این وزارتخانه است و همه موضوعات را از ما می‌خواهند و اگر ما هر روز این موضوع را به خود یادآور کنیم که چه مأموریتی داریم این موضوع کمک خواهد کرد که در این راه متعهد بمانیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
خدا را شکر که پس از گذشت ۳۰ سال از تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی که تمام عرصه های فرهنگی این مملکت را درنوردید بالاخره مسئول دولتی پیدا شد که تلویحا اذعان کند که نظر حضرت اقا درست بوده و توهم توطئه در کار نبوده و بگوید که جوانان فقط جسم و لذات جسمانی نیستند و دولت اسلامی برای شکوفایی فطرت انها هم وظیفه دارد