سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال اتباع بیگانه ممنوع

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اشکذر بر عدم بکارگیری اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی از سوی کارفرمایان تاکید کرد.

حسام پیتام گفت: برای جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی از سوی اتباع بیگانه، این اداره اقدام به اجرای طرح گشت مشترک با دستگاه‌های مرتبط می‌نماید.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اشکذر گفت: برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه اولاً دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیاً مطابق قوانین و آئین نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

پیتام گفت: رویکرد راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ و صیانت از نیروی کار است و این مهم در اشکذر به شکل جدی و به‌عنوان اولویت دنبال می‌شود.

به گفته این مسئول: کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آن‌ها قید شده بپذیرند طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

پیتام گفت: مردم شهرستان می‌توانند در صورت مشاهده به کارگیری اتباع غیرمجاز به کار با شماره تماس ۰۲۱۶۳۶۹ تماس حاصل فرمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.