سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه ۹ طرح منابع طبیعی اصفهان در سفر رییس جمهور به استان اصفهان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: تکمیل و اجرای ۹ طرح منابع طبیعی و امور اراضی با اعتبار مورد نیاز ۵۷۰ میلیارد تومان برای سفر رییس جمهور به استان اصفهان پیشنهاد شده است.

محمدعلی کاظمی گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، اجرای طرح‌های جامع مقابله با بیابان‌زدایی، حفاظت، پایش و کمک به احیای مراتع و صیانت از جنگل‌های زاگرس، جنوب و مناطق مرکزی از جمله طرح‌های منابع طبیعی به‌شمار می‌رود.

ترویج، توانمندسازی تشکل‌ها جوانان محلی بمنظور حفظ و احیای منابع طبیعی و تامین و تجهیز یگان حفاظت طرح‌های دیگر را تشکیل می‌دهد.

به گفته او مجموع اعتبار مورد نیاز برای طرح‌های یاد شده ۳۷۰ میلیارد تومان است که بیشترین آن برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری خواهد بود.

همچنین طرح رفع تداخلات اراضی و اسناد حدنگاری (کاداستر) با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای حفاظت هرچه بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی و کاهش زمین‌خواری و تصرف غیرقانونی نواحی مختلف پیشنهاد شده است.

به گفته کاظمی مطالعات اجرای طرح‌های گوناگون منابع طبیعی در استان اصفهان به خوبی پیش رفته است و برای اجرای آن باید اعتبارات مورد نیاز تخصیص داده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، کمبود اعتبارات و افزایش چشمگیر هزینه اجرای طرح‌ها را مهمترین چالش این بخش عنوان کرد وگفت: به ویژه در فعالیت‌های مرتبط با آبخیزداری و آبخوانداری قیمت تمام شده بسیار بیشتر شده است.

نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکی است که این خطه با ۲۸ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در برگرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان به‌طور عمده در ۲ شهرستان فریدون‌شهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.