سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پاک سازی مسیر ورودی شهر همدان از فرودگاه تا دو راهی ساوه

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: طرح پاک سازی مسیر ورودی شهر همدان درقالب برنامه اقدام ملی مسیر سبز، ایران پاک انجام شد.

مردانی گفت: این برنامه از سوی محیط زیست و با مشارکت بیش از ۶۰ نفر از نیرو‌ها و ۱۰ دستگاه از ماشن آلات معاونت خدمات شهری شهرداری همدان از فرودگاه همدان آغاز و تا دوراهی ساوه در محور همدان – تهران ادامه داشت.

این طرح به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان و درقالب برنامه اقدام ملی مسیر سبز، ایران پاک با حضور قاسمی فرزاد استاندار، محمدی فرماندار، حسینی شهردار، مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی مختلف شهر همدان، نیرو‌های داوطلب هلال احمر و بسیج، پاکبانان معاونت خدمات شهری و هم چنین نیرو‌ها و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از میدان فرودگاه همدان آغاز شد.

او گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی با محوریت پاک سازی طبیعت از زباله و پلاستیک سبب فرهنگ سازی به جهت استفاده کمتر از پلاستیک و نایلون‌های یکبار مصرف می‌شود باید به صورت مداوم انجام شود تا اثر بخشی بهتری داشته باشد.

مردانی در ادامه گفت: از تمام شهروندان تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و محیط زیست تا آنجا که امکان دارد از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی استفاده نمایند.


 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان هم در اجرای این طرح  نیز گفت:  پلاستیک ها به دلیل ماندگاری طولانی بیش از ۳۰۰سال در طبیعت باعث آلودگی آب و خاک و هم چنین تولید میکرو پلاستیک و حضور آن در زنجیره غذایی انسان می شود.

مهدی آزاد فت: سازمان مدیریت پسماند همدان همیشه در این قبیل برنامه ها پیش قدم بوده و امروز نیز با تهیه ماشین آلات، تهیه لوازم مورد نیاز و حضور پرسنل این سازمان اقدام به پاک سازی مسیر ورودی همدان از سمت محور همدان – تهران و همچنین حمل دپوهای پلاستیک و زباله های جمع آوری شده توسط حاضرین در این طرح نمود.

او در خصوص آمار بالای استفاده از پلاستیک در ایران گفت: این میزان استفاده از انواع پلاستیک می تواند زنگ خطری جدی برای محیط زیست باشد و باید با تدام برنامه های اینچنیی و تداوم آموزش های شهروندی نسبت به کاهش مصرف پلاستیک فرهنگ سازی شود.

 آزاد گفت: ما فقط یک زمین داریم و باید بکوشیم تا با کاهش آلودگی های زیست محیطی از قیبل آنرا برای آیندگان حفظ کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.