سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

حمل‌ونقل بین ایران و ترکمنستان ۵۰ درصد افزایش یافت

قاسمی گفت: با بازنگری در تعرفه‌های حمل‌ونقل و انجام توافقات میان ایران و ترکمنستان می‌توان رقم تردد میان دو کشور را افزایش داد.

 رستم قاسمی گفت:  پس از توافقات قبلی، میزان حمل‌ونقل ایران و ترکمنستان ۵۰ درصد افرایش یافته است و این رقم می‌تواند با توافقات میان دو طرف باز هم افزایشی شود.

او می گوید: ایران هیچ گونه محدودیتی برای حمل‌ونقل از طریق ترکمنستان با کشور‌های همسایه نداشته و امکان ترانزیت ترکیبی همه جانبه با کشور ترکمنستان وجود دارد.

قاسمی در دیدار با مامتخان چاکی‌یف مدیر کل آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان گفت: آمادگی برگزاری کمیسیون مشترک حمل‌ونقل ایران و ترکمنستان را درعشق آباد یا تهران داریم. ایران، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و حتی ترکیه در شرایط خوبی قرار داشته و می‌توان ترانزیت ترکیبی و همه جانبه برقرار کرد.

با توجه موقعیت جغرافیایی دو کشور امکان راه‌یابی به کشور‌های دریا‌های جنوبی مثل خلیج فارس، دریای عمان، بنادر جنوبی تا کشور‌های شمالی و روسیه وجود دارد و به گفته قاسمی اعضای کریدور جنوب به شمال که کشور‌های متحد با یکدیگر هستند می‌توانند با افزایش نقش ترانزیتی خود میلیارد‌ها دلار در سال از منابع کشور‌ها را تامین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید عملیات اجرایی ۱۰ میلیون تن ترانزیت در سال را میان دو کشور آغاز کنیم و به این ترتیب قطعا کشور‌های دیگر هم به ما می‌پیوندد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.