سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جلسه شورای اسلامی استان/ وضعیت بی آبی شهرستان‌ها بسیار سخت شده است

جلسه شورای اسلامی اذربایجان شرقی با حضور مدیر عامل آب منطقه‌ای استان با محوریت تامین حق آبه شهرستان‌ها در تبریز برگزار شد.

آقای مسلم فریدونی نائب رییس شورای اسلامی استان در این جلسه با بیان اینکه سعی داریم با بررسی مشکلات ودغدغه‌های عمده و اساسی استان جلسات پر باری داشته باشیم تا بتوانیم قدم‌های موثری در رفع ان‌ها بردایم، گفت: به لطف خدا خواسته‌های شهرستان‌ها در این جلسات برای مدیران استانی مطرح می‌شود تا راهکار‌های مناسب اناحصا شود تا رضایت مردم نیز جلب شود.

 وضعیت بی آبی شهرستان‌ها بسیار سخت شده است ، لذا در این مورد مشکلاتی مورد توجه شهرستان‌ها است که امید است با مساعدت آب منطقه‌ای استان در جهت رفع این مشکلات اقدام شود.


آقای غفار زاده مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در این جلسه گفت: همه عزیزان حاضر در جلسه خواستار توسعه و افزایش حق آبه شهرستان خود هستند و این یک واقعیت است، اما در حقیقت مدیریت آب باید حوزه‌ای باشد نه جغرافیایی، لذا در استان ما این مدیریت حوزه‌ای است و آب کشاورزی باید به صورت معقول تامین شود.

برداشت‌های بی رویه و بیش از اندازه از آب‌های زیر زمینی در استان از تغذیه بیشتر است، در این زمینه کنترل‌هایی صورت می‌گیرد که اکثر کشاورزان راضی نیستند ما به عنوان خدمتگزار و دلسوز مردم در کنار کشاورزان هستیم، اما با توجه به این برداشت‌های اضافی نزدیک است که استان ما نیز همانند استان کرمان به بی آبی دچار شود

همه کشاورزان و شهروندان در این زمینه مقاومت می‌کنند و درخواست آزادسازی آب از سد‌های موجود را دارند، متاسفانه با برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی به محیط زیست خود نیز صدمه رسانده ایم.

گفتنی است؛ تامین حق آبه شهرستان‌ها، توزیع عادلانه آب و صیانت از آن، کنترل نحوه توزیع آب و در نهایت تخصیص مجوز برداشت اب از زرینه رود از خواسته‌های نماینده‌های شهرستان‌ها بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.