سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی مدیرکل جدید هواشناسی فارس

در مراسمی از زحمات رنجبر سرپرست اداره کل هواشناسی فارس تجلیل و حقیقت به عنوان مدیر کل هواشناسی فارس معرفی شد.

تاج بخش رییس سازمان هواشناسی کشور در آیین معارفه مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: استان فارس با توجه به وسعت زیاد و تنوع آب و هوایی و و جود مخاطرات متعهد هواشناسی در سالیان اخیر از موفق‌ترین اداره‌های هواشناسی کشور بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: با بررسی‌های انجام گرفته در۱۰ کشور توسعه یافته و درحال توسعه فاصله ایستگاه‌های خودکار به ۲۰ کیلومتر می‌رسد و در کشور ما این فاصله ۸۰ کیلومتر است که باید دریک برنامه زمان بندی به استاندارد‌های جهانی دست یابیم.

او گفت: موضوع تغییر اقلیم در بسیاری از کشور‌ها رخ داده و کشور ما نیز پیامد‌های آن را تجربه کرده که افزایش دما از جمله آن است که علاوه برافزایش دما پیامد‌های دیگری هم رخ داده است، در سال‌های اخیر این پیامد‌ها با گرد خاک، باران‌های سیل آسا و افزایش خشکسالی ظهور و بروز کرده است، این‌ها از جمله مواردی است که حساسیت و اهمیت کار هواشناسی را بیشتر می‌کند.

رئیس سازمان هواشناسی به دو وظیفه مهم هواشناسی اشاره و گفت: پایش جوی و پایش دیده بانی جوی دو وظیفه مهم است که پیش بینی مخاطرات جوی را انجام می‌دهد، این پیش بینی‌ها نقش بنیادی در زندگی روزمره همه ما دارد و آنچه که دربرنامه سازمان است و ادامه خواهد داشت توسعه و تقویت پایش دیده بانی است که پیش بینی مخاطرات جوی را دقیتر می‌کند.

تاج بخش مسلمان گفت: بعضی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور شرایط استاندارد جهانی را دارند، اما فواصل ایستگاه‌ها باید کمتر شوند.

 او گفت: با بررسی‌های انجام گرفته در ۱۰کشور توسعه یافته و درحال توسعه فاصله ایستگاه‌های خودکار به ۲۰ کیلومتر می‌رسد و در کشورما این فاصله ۸۰ کیلومتر است که باید دریک برنامه زمانی بلند مدت بتوانبم این فواصل را به استاندارد جهانی برسانیم.

رئیس سازمان هوا شناسی گفت: هم اکنون ۴هزار ایستگاه هوا شناسی در کشور فعال است که ۲۶۰۰مرکز به باران سنجی هم مجهز است، تلاش می‌کنیم با افزایش اعتبارات لازم بتوان ایستگاه‌های خودکار هواشناسی را به استاندارد‌های جهانی برسانیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.