سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم» شاعر سیستانی در ارومیه رونمایی شد

طی مراسمی، کتاب «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم» نوشته سید حیدرعلی آران، شاعر سیستانی با حضور مسوولان و فعالان فرهنگی در ارومیه رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم، نکوداشت شعرا، نویسندگان و اهل قلم را ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: برگزاری آیین‌های رونمایی هراندازه بیشتر باشد، نتیجه موثرتری به دنبال خواهد داشت.

علیرضا نوروزی می گوید: گرامیداشت یاد و خاطره نویسندگان و اهل قلم همواره باید تدوام داشته و تجربیات آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد و نباید اجازه دهیم که نویسندگان و اهل قلم به فراموشی سپرده شوند.

او به ویژگی‌های شخصیتی و ادبی «سید حیدرعلی آران» شاعر و نویسنده پیشکسوت استان و نویسنده کتاب «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم» پرداخت و گفت: ایشان شخصیتی منفعت طلب نبوده و مناعت طبع و تواضع ایشان الگویی بی نظیر برای ماست.

حیدرعلی آران شاعر سیستانی ساکن ارومیه نیز در این مراسم به تشریح ویژگی‌های کتاب جدید خود پرداخت و گفت: این کتاب، مجموعه داستانی است که تمامی قومیت‌های مختلف را مورد توجه قرار می‌دهد.

او می گوید: همچنین دراین کتاب سعی شده علاوه بر آداب و رسوم، فرهنگ و ادبیات اقوام مختلف، به فولکلور آذربایجان نیز پرداخته شود و داستان‌هایی از روستا‌های محروم و دور افتاده سیستان و بلوچستان نیز در این کتاب بیان شده است.

او گفت: اشاره به خاطراتی از رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هم از دیگر قسمت‌های این کتاب است.

جواد زاهدی شاعر، نویسنده و استاد دانشگاه نیز دراین مراسم با اشاره به فعالیت‌های سیدحیدرعلی آران گفت: برگزاری برنامه‌های رونمایی از کتاب کمک بزرگی به توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌کند و این برنامه‌ها بهتر است در جلسات ۴۰۰ نفری برگزار شود.

او حیدرعلی آران را چراغ روشن انجمن‌های ادبی عنوان کرده و گفت: ایشان در راه اندازی انجمن‌های ادبی اعم از شعر و داستان و همچنین برگزاری جلسات داستان نویسی، شعر خوانی و کلاس‌های داستان نویسی گام‌های موثری برداشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.