سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستای هوشمندسازی یارانه نان

تا پایان خرداد همه نانوایی‌ها به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز می شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: هوشمندسازی یارانه نان در استان اجرایی و نانوایی ها به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز می‌شود.

ظاهر پورمجاهد،گفت: مقرر شده تا پایان خرداد همه نانوایی‌های استان همدان به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شوند.

او  درباره جزئیات اجرای طرح کارتی شدن نان در همدان، گفت: بر اساس آخرین نشستی که با نماینده بانک سپه کشور برگزارشد تا پایان خرداد ماه به صورت مرحله‌ای دستگاه‌های هوشمند نانوایی‌ها نصب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: در برخی استان‌ها به صورت آزمایشی طرح کارتی شدن اجرا شده است و این طرح به زودی در استان همدان هم راه‌اندازی می‌شود.

پور مجاهد درباره مزایای کارتی شدن نان، گفت: با اجرای این طرح به خاطر برداشته شدن اختلاف قیمت آرد آزاد و یارانه‌ای، تخلفاتی نظیر قاچاق آرد و توزیع خارج از شبکه کاهش می‌یابد.

او گفت: در این طرح، نانوایان آرد را با قیمت آزاد از کارخانه خریداری می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با توجه به اینکه فروش نان هم از طریق کارت و دستگاه هوشمند انجام می‌شود بنابراین نانوایان با توجه به تعداد و میزان فروش روزانه خود، مابه التفاوت نرخ آرد آزاد و یارانه‌ای را دریافت می‌کنند.

پور مجاهد گفت: دستگاه‌های کارتخوان هوشمند به سامانه بانک مرکزی متصل است و اطلاعات فروش روزانه نان به این سامانه منتقل می‌شود.

زمینه سازی هوشمندسازی یارانه ناندر شرایطی که نانوایان آرد را به صورت یارانه‌ای و قیمتی بسیار کمتر از نرخ آزاد دریافت می‌کنند، انگیزه‌ای می‌شود تا ساعات کاری خود را کم کرده و به جای پخت نان، ترجیح دهند آرد را به صورت آزاد بفروشند.

او گفت:  ۵۰ گروه نظارتی به صورت روزانه و مستمر بر فعالیت نانوایی‌های استان همدان نظارت دارند و تا زمانیکه اختلاف قیمت آرد در نانوایی‌ها برطرف نشود نمی‌توان به طور کامل جلوی تخلفات را گرفت.

پور مجاهد گفت: هنوز زمان اجرای دقیق طرح نان کارتی در همدان مشخص نیست و زیرساخت‌های اجرای آن در حال آماده سازی است.

بر اساس این طرح نانوایی‌ها به کارت‌خوان‌های هوشمند متصل می‌شوند و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه نان به نانوا تعلق می‌گیرد و هیچ گونه تغییری در حجم و قیمت نان خریداری شده توسط مردم صورت نگرفته و تنها خرید توسط کارت‌های بانکی صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.