سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورزش زورخانه ای ظرفیت ویژه استان اصفهان

عضو هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان اصفهان گفت: اصفهان با داشتن ظرفیت های فراوان می تواند مرکز بازدید فعالیت های ورزشی باستانی در جهان اسلام باشد.

نادر گیویان پور گفت: اصفهان با وجود معماری، تاریخ و هنر دوران اسلامی در جهان شناخته شده است و این شکل از شهرسازی که با عناصر جذاب بازار و محیط‌های مذهبی ترکیب شده نشان دهنده وجود تفکر طراحی در نحوه شکل گیری شهر اصفهان در عصر پس از اسلام است.

او معتقد است: تلاقی وجود اماکن تاریخی گذشته و معاصر و محیط‌هایی همچون تکایا و بقاع متبرکه علمای برجسته دینی مانند علامه مجلسی که محل تجمع مردم شیعه برای برگزاری مراسمات مذهبی و آئینی است را به عنوان هسته مرکزی گردشگری اسلامی میتوان برشمرد.

عضو هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان اصفهان می‌گوید: در این میان ورزش باستانی و زورخانه‌ای نیز به عنوان یک ورزش منحصر به فرد که با الگو گرفتن از مقام حضرت علی (ع) و با ترکیب اشعار مختلف به ویژه شاهنامه فردوسی و ادبیات پهلوانی تنظیم شده، به ترویج فرهنگ بزرگ منشی، افتادگی، گذشت و پهلوانی پرداخته است.

عضو مجمع جوانان و هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان اصفهان گفت: وجود بیش از ۱۵۴ مجموعه ورزشی زورخانه‌ای و باستانی در شهر‌ها و روستاها، نشان دهنده غنی بودن فرهنگ و علاقه مردم به این رشته بوده و با رتبه اول در تعداد و میزان قهرمانان کشور به صورت پیاپی جایگاه ویژه‌ای را کسب نموده است.

به گفته او، سفری که به صورت ویژه با هماهنگی و میزبانی ریاست ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان اصفهان، آقای زهرایی انجام گرفت نیز بستری برای معرفی ابعاد فرهنگی و توانمندی‌های جوانان و نوجوانان در حفظ و احیای این ورزش دینی اسلامی و باستانی کشور بود.

گیویان پور می گوید: حضور آقای طا‌ها آیهان ریاست مجمع جوانان کشور‌های اسلامی و بازدید از ظرفیت‌های اصفهان برای میزبانی پایتخت جوانان کشور‌های اسلامی، گام بزرگی برای به نمایش درآوردن دستاورد‌های فرهنگی و مردمی است که با جریان گرفتن گردشگری اسلامی از درآمد حضور گردشگران عرب و حتی اروپایی می‌توان بهره اقتصادی برای شهروندان ایجاد کرد.

او درخصوص دغدغه مندی مسئولان این حوزه معتقد است: در این بازدید مدیرکل مشارکت‌های جوانان و مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند که با نگرش و دغدغه این مسئولان مسیر گسترش فرهنگ پهلوانی با بهره مندی از بستر گردشگری اسلامی بیش از گذشته برای جوان و ایرانیان گشوده خواهد شد.

عضو  هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان اصفهان در پایان گفت: با داشتن ظرفیت‌های اقامتی، پذیرایی و خدمات حوزه گردشگری می‌تواند به عنوان قطب گردشگری اسلامی و مرکز بازدید و فعالیت‌های ورزشی در حوزه باستانی جهان اسلام باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.