سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام خبر داد

ظرفیت‌های زکات برای فقرزدایی در ایلام

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام از افزایش ۲۰درصدی پرداخت زکات در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۷۰میلیارد ریال از کشاورزان و دامداران استان وجوهات جمع آوری شده است.

طاهری با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی پرداخت زکات در استان گفت: در سال گذشته با جمع آوری ۷۰ میلیارد ریال از کشاورزان و دامداران استان زمینه رفع مشکل نیازمندان فراهم شد که ۲۵ درصد این وجوهات در شهرستان دهلران جمع آوری شده است.

او گفت: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ بخش کشاورزی و دامداری و از طرف دیگر وجود اقشار آسیب پذیر در استان، پرداخت زکات و ترویج این فریضه الهی می‌تواند بخشی از مشکلات و کمک به نیازمندان را مرتفع کند.

امام جمعه دهلران نیز با اشاره به جمع آوری بیش از ۳ میلیارد ریال وجوهات زکات از خیرین و مودیان زکات شهرستان گفت: زکات جمع آوری شده در مواردی مانند عمران مناطق محروم، تهیه جهیزیه , کمک معیشت، خرید و احداث مسکن، کمک هزینه تحصیلی و دیگر موارد برای کمک به مددجویان هزینه می‌شود.

او گفت: میزان پرداخت زکات در استان ایلام و به خصوص شهرستان دهلران به عنوان یکی از قطب‌های زراعی منطقه هر سال افزایش بیشتری می‌یابد.

از میزان وجوهات جمع آوری شده در شهرستان دهلران ۲۰ درصد آن برای اجرای طرح‌های عمرانی مذهبی و ۸۰ درصد آن برای رفع مشکل نیازمندان هزینه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.