سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس حوزه هنری در دیدار با مدیران ارشد وزارت فرهنگ عراق؛

همکاری با عراق برای حوزه هنری استراتژیک است

اشتراکات فرهنگی، هنری و فکری ایران و عراق می‌تواند منشأ کار‌های بزرگ فرهنگی برای تمام منطقه باشد.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در دیدار با «نوفل هلال ابورغیف» قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ عراق گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی تجربه‌های مختلف و مفیدی ضمن همکاری با برخی از کشور‌های اسلامی و مؤسسات هنری بین‌المللی در زمینه تولیدات مشترک داراست.

به گفته او تجربه فعالیت مشترک بین دو کشور هرچند با سختی و دشواری احتمالی همراه است؛ اما به‌واسطه‌ی این اقدامات، بهتر می‌توان به زبان فطری مخاطب دست پیدا کنیم.

دادمان همچنین اعلام کرد بنا به اهمیت و جایگاه مسئله فرهنگ و هنر، حوزه هنری یک نماینده ویژه برای پیگیری فعالیت‌های مشترک در نظر گرفته است.

ابورغیف: اثرگذاری یک فیلم بیشتر از مذاکرات سیاسی است

در ادامه، «نوفل هلال ابورغیف» قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ هم گفت: همواره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنیم و صحبت‌های ایشان پیرامون اشتراکات فرهنگی کشور ایران و عراق را شنیده‌ایم.

«نوفل هلال ابورغیف» معتقد است که هدف شبکه‌های معاند و دشمن تخریب اشتراکات فرهنگی ایران و عراق و همبستگی موجود است. هفته‌ی گذشته بیش از چهار گروه سیاسی عراقی به تهران سفر کرده‌اند و این سفر‌ها همچنان ادامه دارند، اما تاثیرگذاری این هیأت‌های سیاسی به‌اندازه پخش یک فیلم در بغداد نیست.

وی به پخش فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی ما فیلم حضرت محمد (ص) را سال ۱۳۹۶ در المسرح الوطنی پخش کردیم جمعیت بسیار زیادی برای مشاهده فیلم آمده بودند و سمفونی ملی ایران نیز خیلی مورد استقبال قرار گرفت لذا علاقه‌مندیم فعالیت مشترک فرهنگی با ایران ادامه داشته باشد.

قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ با ارائه پیشنهادی درخصوص انعقاد تفاهم‌نامه مشترک فرهنگی در مسیر تولیدات مشترک فرهنگی و هنری با حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: تولیدات کودک‌محور و انیمیشن حوزه هنری نیز آثار قابل توجهی است که علاقه‌مند هستیم برای همکاری در این زمینه وارد گفتگو شویم.

برچسب ها: حوزه هنری ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.