سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان در یک محرومیت کامل به سر می‌برد

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: با توجه به اعلام مسوولان مبنی بر اینکه استان‌های لرستان و خوزستان دارای اقلیم و سرنوشت مشترک هستند، بنابراین عدالت در تصمیم‌گیری برای برطرف کردن کمبود آب در این استان‌ها باید رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با معاون حفاظت و بهره‌برداری حوزه کرخه گفت: نمی‌توان به موضوع آب نگاه تک بعدی داشت چراکه چند میلیون نفر در تمام طول سال با کم آبی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت لرستان به گونه‌ای است که در زمستان گرفتار سیل و تخریب و در تابستان گرفتار کمبود آب می‌شود گفت: وعده‌هایی که در مورد سد معشوره داده شد هنوز اجرا نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: دوگانگی در سیاست‌های اعمال شده در بحث محدودیت‌های کشت و استفاده از حق آبه وجود دارد که این دوگانگی‌ها را مردم متوجه می‌شوند.

وی می گوید: لرستان در یک محرومیت کامل به سر می‌برد، اما مردم این استان نجیب هستند و در اعتراضات تیرماه برخی از آن‌ها حتی اقدام به نذر آب کردند.

امام جمعه خرم آباد گفت: متاسفانه در ۲۰ سال اخیر اراده‌ای در سطح کلان برای توسعه متوازن در میان استان‌ها وجود نداشته و مردم استان لرستان در بحث توسعه نامتوازنی که وجود دارد ضرر کرده اند.

وی می گوید: تنها استانی هستیم که آب مرکز آن از طریق چشمه‌ها تأمین می‌شود و در فصل بارندگی آب برخی از این چشمه‌ها گل آلود می‌شود و انتظار داریم که این مشکلات حل شوند.

نماینده ولی فقیه درلرستان با اشاره به بیکاری گسترده جوانان لرستان و تعطیلی واحد‌های تولیدی و کارخانجات استان و ناامید شدن جوانان از اشتغال ادامه داد: جوانان استان به دلیل بیکاری روی به قاچاق کالا و شوتی‌گری آورده‌اند و چه بسا جان خود را هم در این راه از دست می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: مردم سرمایه اصلی نظام هستند و باید برای رفاه آنان تلاش کرد و هر تصمیمی که در استان گرفته می‌شود باید عملیاتی شود و تقابل بین عموم مردم و نظام و قوای سه گانه ایجاد نکنیم.

وی ادامه داد: اعتبارات قطره چکانی به استان برای سدسازی‌ها اختصاص می‌یابد و راه به جایی نخواهد برد و قرار نبود عملیات اجرایی سد معشوره تا کنون به تاخیر بیفتد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.