سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پایان معاملات ۲۳ خرداد

شاخص کل بورس با رشد ۳۹ هزار واحدی در مدار صعودی قرار گرفت

شاخص کل بورس با رشد ۳۹ هزار و ۶۰ واحد در تراز یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۴۴۷ واحد متوقف شد.

امروز دوشنبه (۲۳ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۹ هزار و ۳۰۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و  ۵۴۱ هزار و ۶۹۶ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۳۹ هزار و ۶۰ واحد در تراز یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۴۴۷ واحد متوقف شد.

خانم رباب وفایی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین ترین فاکتوری که سبب استقبال بازار از سهام شرکت‌های تامین کننده دلار نیمایی و در پی آن افزایش ارزش معاملات و بهبود تقاضا در اکثر صنایع شد، اجازه بانک مرکزی به صرافی‌ها برای خرید ارز صادرکنندگان با نرخ توافقی و فروش به متقاضیان بدون محدودیت بود.

همچنین جلسه فولادسازان با وزیر نیرو برای تامین بهتر برق فولادی‌ها، خبرهایی درباره اتمام ارزش گذاری بلوک خودرویی‌ها و اعلام قطعی قیمت بلوک در روز‌های آتی، از دیگر عوامل مثبت تاثیرگذار در بازار امروز بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان رسید. «میدکو»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «سآبیک»، «شستا» و «شپنا» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص کل هم وزن هم با رشد ۷ هزار و ۷۳۸ واحد روی پله ۴۲۹ هزار و ۱۶۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان رسید.


شاخص فرابورس هم با رشد ۴۱۵ واحد روی پله ۲۱ هزار و ۴۲۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۹۰ میلیارد و به ارزش ۸۸۳ میلیارد تومان رسید.


نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های میدکو، فولاد و فملی به ترتیب با ۳۰۳۶.۴۳، ۲۶۶۰.۱۵ و ۲۵۲۱.۹۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های البرز، همراه و حفارس به ترتیب با ۳۷.۱۱، ۳۵.۷۱ و ۳۱.۱۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های بپاس، آریا و شگویا به ترتیب با ۱۲۲.۶۲، ۷۴.۶۵ و ۲۴.۳۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های قچار، حگهر و افرا به ترتیب با ۱.۶۲، ۰.۷۹ و ۰.۵۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی»، «خودرو» و «فرآورده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های فخوز، سپا‌ها و شفارس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های حپترو، ثاباد و حفارس بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های مدیریت، ریشمک و حپارسا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت میهن، کایزد و قچار بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فردا، افران و کمند و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های کمند، همای و بوعلی در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اخزا ۹۱۶۴، اراد ۹۶۴ و اخزا ۹۰۲۴ و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اوصتا و اراد ۴۲ در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های کیان، کمند و شپنا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


نماد‌های اراد ۸۷۴، اراد ۸۶۴  و اراد ۸۵۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، اراد ۸۷۴ و اخزا ۰۱۱۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.