سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست شرکت گاز استان ایلام خبر داد

ضرورت حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه ملی

سرپرست شرکت گاز استان ایلام گفت: برنامه فرهنگی پاکسازی پارک سراب ایلام با هدف ترویج و توسعه فرهنگ حفاظت و استفاده صحیح از محیط زیست، تقویت حس مشارکت و مسئولیت‌پذیری کارکنان در حفاظت از محیط انجام گرفت.

محمود کشاورز گفت: شرکت گاز استان ایلام همگام با توسعه گازرسانی و تامین گاز ایمن و پایدار، صیانت از محیط زیست را در اولویت قرار داده و فرهنگ سازی، آموزش و حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه ملی را ضروری می ‏داند.

او با بیان اینکه این شرکت همچون سالیان گذشته در هفته محیط زیست اقدام به برگزاری برنامه‏ هایی جهت نکوداشت این هفته نموده است، گفت: همزمان با هفته محیط زیست این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه اجرای اینگونه برنامه‌ها می‌تواند تاثیر فراوانی در حفظ و نگهداشت طبیعت، محیط پارک‌ها و فرهنگ‌سازی در بین افراد جامعه از حیث عدم رها‌سازی زباله‌ها در محیط اطراف داشته باشد، گفت: در این برنامه ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زباله و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در پارک ملت ایلام جمع آوری و با هماهنگی با شهرداری ایلام به محل جایگاه دفع زباله این منطقه منتقل شد.

کشاورز با بیان اینکه پاکسازی طبیعت و مناطق عمومی همچون پارک‌ها از سوی گروه‌های مردمی یکی از راه‌های اشاعه فرهنگ توجه به محیط‌زیست است، گفت: محیط‌زیست به عنوان سرمایه ملی، متعلق به نسل امروز و آینده و امانتی ارزشمند در دستان ما است که نیازمند حفاظت و صیانت همگانی بوده و فرهنگ‌سازی و آموزش در این مسیر ضروری است.

او یکی از راهکار‌های موثر در صیانت از سرمایه‌های محیط‌زیستی را فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: برای نجات و حفظ محیط‌ زیست از تهدیدات گوناگون باید فرهنگ توجه به اهمیت و ارزش محیط‌زیست سالم بین آحاد مردم ایجاد و تقویت شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.