سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۳۷۸ پرونده کودک کار در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : ۳۷۸ پرونده کودک کار در کرمانشاه تشکیل شده است.

فرحناز محمدی  گفت : کودکان زیر ۱۸ سال که به دلیل مشکلات بی‌سرپرستی، بد سرپرستی و مشکلات اقتصادی برای گذراندن امور روزانه کار می‌کنند کودک کار محسوب می‌شوند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ساماندهی کودکان کار با همکاری ۱۳ دستگاه از جمله بهزیستی با رویکرد تخصصی بیشترین نقش را بر عهده داشته و اقدامات و مطالبات لازم را انجام می‌دهد.

مداخلات مددکاری و روانشناسی برای کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها پیگیری‌های لازم برای ادامه تحصیل کودکان کار، آموزش و مهارت‌های زندگی، برنامه‌های خود مراقبتی برای پیشگیری کودک به جرایم موجود در جامعه، جلوگیری از مشاغل پر خطر و اقدامات قانونی در رابطه با هرگونه سو استفاده از کودک از اقدامات بهزیستی به شمار می‌رود.

اقداماتی در رابطه کاهش عوارض آسیب‌های موجود در خانواده مانند اعتیاد و طلاق صورت گرفته و برای توانمند سازی والدین با پرداخت کمک‌های بلاعوض همکاری اصناف و خیرین لازم است.

می‌توان با آموزش و پرورش برای کودکانی که تاکنون درس نخوانده یا ترک تحصیل کرده‌اند همکاری خوبی داشته و برای کودکانی فاقد شناسنامه با پیگیری‌های لازم آن‌ها را شناسنامه‌دار کرده و دوباره به فضای آموزشی بازگشت داده شوند.

 ۶۰۰ تا ۸۰۰ کودک کار در کرمانشاه شناسایی شده و ۲ مرکز روزانه و یک مرکز شبانه روزی در استان کرمانشاه با ۳۷۸ پرونده فعال بوده که از خدمات تخصصی این مراکز بهره‌مند می‌شوند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.