سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین دوره مسابقات ملی ملیله سازی در زنجان پایان یافت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت:نخستین دوره مسابقات ملی مهارت دررشته ملیله سازی که دیروز درزنجان آغاز شده بود،صبح امروز به پایان رسید.

انصاری گفت: هدف از برگزاری این رخداد برگزاری مسابقات مهارت و در رأس آن مسابقات جهانی با رویکرد فرهنگ‌سازی در زمینه مهارت، اشتغال و کارآفرینی است.

او می گوید: هدف از برگزاری این مسابقات، انتقال دانش فنی و استفاده از تکنیک‌های جدید برای زنده نگهداشتن صنعت ملیله‌سازی است که قدمت چند هزار ساله دارد.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان مسابقات مهارتی در ۲ حالت برگزار می‌شود؛ یک بخش، مسابقات ملی مهارت برای افراد زیر ۲۱ سال است و ثبت‌نام بیستمین دوره این مسابقات هم‌اکنون در جریان است.

انصاری گفت: به احتمال زیاد در ۸۰ رشته این رقابت‌ها از استان زنجان شرکت‌کننده خواهیم داشت، هرچند سعی بر این است که در تمام رشته‌ها شرکت‌کننده داشته باشیم، اما برخی از رشته های این رقابت‌ها در استان زنجان وجود ندارد.

او می گوید: بخش دوم، مسابقات آزاد برای افراد بالای ۲۱ سال است، گفت: تاریخچه این مسابقات که در بین صنعت، شرکت‌ها و کارگران و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی برگزار می‌شود، قدمت چندین هزار ساله دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت:اولین رشته در مسابقات آزاد را با ملیله‌سازی، کلید زدیم؛ چراکه زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله نامگذاری شده و این مسابقات برای صیانت از حقوق صنعتگران این رشته برگزار شد.

به گفته انصاری ۹ شرکت‌کننده از ۸ استان کشور که فعالیت‌هایی در ملیله دارند در این مسابقات شرکت کردند.

انصاری با بیان اینکه برای برگزاری مسابقات کشوری در سایر رشته‌ها نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کشوری در صنعت چاقو و همچنین آشپزی و شیرینی‌پزی نیز در دستور کار برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.