سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابداع یک فناوری جدید برای درمان آسیب عصبی

دانشمندان برای درمان آسیب های عصبی از یک فناوری جدید استفاده کرده اند.

دانشمندان موفق شده اند با استفاده از سوزن سرد به تکنیک جدیدی برای درمان اسکلروز دست یابند.

این روش از طریق انجماد سوزنی که به زیر پوست بیمار وارد می‌شود و سپس با استفاده از فناوری توموگرافی کامپیوتری برای لمس عصب آسیب‌دیده حرکت داده می‌شود، انجام می‌گیرد.

این تکنیک "تجزیه عصب مداخله‌ای توسط کرایوتراپی" نام دارد و هنگامی که سوزن‌های خنک شده با عصب تماس پیدا می‌کنند، عصب خراب می‌شود و عملکرد اصلی آن از بین می‌رود. با این حال، پس از آن به عنوان یک عصب زنده که عملکرد‌های اساسی را انجام می‌دهد، باز می‌گردد.

درمان آسیب عصبی

دیوید پرولوگو، پروفسور و محقق دانشگاه اموری در آتلانتا جورجیا، می‌گوید که پنج درجه آسیب عصبی محیطی وجود دارد. وی اشاره کرده است که او و همکارانش این شیوه درمانی را برای درمان هشت بیمار مبتلا به درد مزمن عصبی اعمال کرده اند.

سازمان دهندگان این آزمایش تأکید کردند که بیماران شرکت کننده در آزمایش هیچ عارضه جانبی را تجربه نکرده و پس از درمان بهبود یافتند و توانایی استفاده کامل از اندام آسیب دیده را به دست آوردند.

با توجه به این آزمایش، نتایج تأیید می‌کند که عصب آسیب دیده پس از خنک شدن می‌تواند با موفقیت بازسازی شود و به عملکرد طبیعی خود بازگردد. علاوه بر این، ۶ بیمار از ۸ شرکت کننده در آزمایش گزارش دادند که درد به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

منبع: نیو اطلس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.