سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آموزش و پرورش استثنایی کشور ۸۶۳ نفر را استخدام می‌کند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال در آزمون استخدامی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای ۸۶۳ نفر سهمیه در نظر گرفته شده است.

حمیدطریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال در آزمون استخدامی ۸۶۳ نفر برای ما سهمیه در نظر گرفته شده است و خروجی نیرو‌های ما که در حال بازنشسته شدن هستند نیز تقریبا به همین مقدار است و یعنی اگر امسال بتوانیم تمام این افراد را جذب کرده و برای آن‌ها ابلاغ معلمی بزنیم و سال آینده نیز به همین مقدار جذب کنیم کمبود‌های ما در زمینه جذب نیرو برطرف می‌شود. البته باید گفت ما بر خلاف سایر نقاط آموزش و پرورش مشکلاتی کمتری نسبت به کمبود نیرو داریم.

به گفته او در سازمان آموزش و پرورش استثنایی حدود ۲۱ هزار معلم وجود دارد و نزدیک به ۱۴۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر آن‌ها کودکان اختلالات یادگیری هستند.

او افزود: دانش آموزان استثنایی زیر نظر معلم‌های عادی ابتدایی آموزش می بینند و این موضوع یعنی این دانش آموزان خدمات اضافه‌ای از سازمان آموزش و پرورش استثنایی دریافت می‌کنند، حدود ۲۰ هزار نفر دیگر از این دانش آموزان نیز در طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی هستند و ۸۰ هزار دانش آموز باقی می ماند که اگر نسبت گرفته شود به ازای هر ۴ دانش آموز یک معلم وجود دارد.

حسینی گفت: ما در حوزه نیرو‌های تخصصی و توانبخشی مشکل داریم که یا باید از بیرون از مجموعه خرید خدمات انجام دهیم و یا اینکه اداره استخدامی کشور شرایط جذب این افراد را برای ما ایجاد کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۸ تير ۱۴۰۱
تو رو خدا پدر 3فرزند پسر می باشم که تحصیل کرده ی مملکتم وتو این استخدامی آقا کم گرفته شد از شهر خودم یک نفر، تو رو خدا متولدین 62 را یه شانس استخدامی دوباره بدین چون چندین ساله که نگرفتین از معلمی
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۸ تير ۱۴۰۱
چی میشه بیشتر استخدام کنند
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۸ تير ۱۴۰۱
چی میشه بیشتر استخدام کنند