سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز بهداشت استان همدان:

مراجعه کنندگان تزریق واکسن در استان همدان کاهش چشمگیری داشته است

رییس مرکز بهداشت استان همدان گفت: با توجه به تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون به دلیل کاهش چشمگیر مراجعه کنندگان، تزریق واکسن از این پس در مراکز خدمات جامع سلامت استان انجام می‌شود.

دکتر فاطمه ترکمان اسدی گفت: اکنون تنها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا (تالار قرآن) در شهر همدان فعال است که فعالیت این مرکز نیز با توجه به پوشش گسترده واکسیناسیون کرونا در استان و کاهش چشمگیر مراجعه کنندگان، متوقف خواهد شد.

تاکنون بیش از سه میلیون و ۱۹۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است.

او گفت: درصد پوشش تزریق واکسن برای افرادی بالای ۱۲ سال برای تزریق نوبت اول ۹۳/۱ درصد، نوبت دوم ۸۳/۶ درصد و نوبت سوم نیز ۴۰ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: موفقیت چشمگیر استان همدان در تزریق گسترده واکسن که مرهون مدیریت منسجم و تلاش جهادی و فداکارانه کادر بهداشت و درمان است.

به گفته ترکمان اسدی اکنون هیچ مشکلی در زمینه تامین و تزریق واکسن کرونا براساس نیاز استان وجود ندارد و  بالغ بر ۱۸۶ هزار دُز انواع واکسن (تولید داخل و خارج) در استان موجود است که انتظار می‌رود پیش از رسیدن تاریخ انقضای این واکسن ها، جامعه هدف برای به تزریق واکسن اقدام کنند.

او گفت:البته با توجه به نزدیک شدن موسم حج، تاکید داریم که زوار خانه خدا حتما نسبت به تکمیل چرخه تزریق واکسیناسیون برای انجام این سفر زیارتی به موقع اقدام کنند.

دیروز هم  رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اعلام کرد آمار مبتلایان قطعی (نتیجه پی سی ار مثبت) به کرونا در این استان طی هفته گذشته صفر شده به نحوی که هیچ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان شناسایی نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.